OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Randek utvecklar produkter och automationssystem för prefabricerade hustillverkare över hela världen. Randek har en lång historik som pionjär inom branschen där merparten av existerade lösningar är våra innovationer. Automationsgraden sträcker sig från manuella startup-system till unika system med den högsta automationsgraden i branschen. Vi kan erbjuda kundanpassade helhetslösningar för kunder som producerar takstolar, vägg-, tak och golvelement. Marknaden är global och hittills har vi levererat till ca 40 länder. På senare tid har vi även introducerat robotlösningar i våra system. Systemen är egenutvecklade och vi har all kärnkompetens in-house: mjukvaruutveckling, mekanisk konstruktion, elkonstruktion, layoutframtagning, service, installation, produktion och försäljning. Läs gärna mer på www.randek.com
Teknisk säljsupport
Vi söker nu till Randek AB, Falkenberg, en Teknisk säljsupport för att ingå i vår säljorganisation.
Du kommer att jobba med Randeks produkter som exporteras till större delen av världen. Din tjänst som Teknisk säljsupport innebär att du på sikt har en djupare förståelse för de tekniska aspekterna för våra maskiner inom vårt försäljningsarbete. Du kommer därmed vara en viktig medarbetare och för våra säljare och återförsäljare.
Du kommer i denna tjänst bland annat arbeta med:
· Layouter – Producera layouter i samarbete med säljare och återförsäljare under försäljningsprocessen. Görs i AutoCAD.
· Produktkalkyler – Ta fram underlag och göra förkalkyler.
· Offertarbete – Agera offertstöd till säljarna i större projekt. Priser/ kostnader, teknisk information, specifikationer, funktionsbeskrivningar m.m.
· Offertsystem – Skapa tekniskt underlag för att använda i offert-konfigurator, maskinbeskrivningar, funktionsbeskrivningar m.m.
· Produktutbud och utveckling.
· Förstudier – Vara behjälplig i arbetet med förstudier till kund.
· Agera kontaktperson och tekniskt stöd till våra agenter.
Tjänsten är en intern tjänst men kan också innehålla viss direktkontakt med kunder och ett par resdagar per år. Då tillsammans med Säljare eller återförsäljare.
Vi söker dig som har en god strukturerad, administrativ förmåga med ett bra skriftspråk.
Flytande i svenska och engelska är ett krav. Behärskar du fler språk ser vi det som en merit då vi har återförsäljare i större delen av världen.
Du behöver ha någon form av teknisk bakgrund eller arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Erfarenhet kring byggbranschen och dess produktion är också meriterat.
Omfattning: Heltid. Tillsvidare anställning på Randek. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
Ansökan skickar du till pernilla.allhage@randek.com senast 2020-12-12. Frågor besvaras av Pernilla Allhage, HR, tel: 0722-168400.
Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdagen. Vi rekommenderar dig därför att skicka in så snart du kan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen samtal från bemannings-och rekryteringsföretag eller företag som säljer rekryteringsrelaterade verktyg.