OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en prestigelös person som trivs i ett nära samarbete med andra? Har du fallenhet för att bygga relationer och vill förvalta Degerforsbyggens goda rykte? Nu söker vi en teknisk samordnare som vill vara företagets expert gällande tekniska installationer i Degerforsbyggens fastigheter.
Som teknisk samordnare samarbetar du med entreprenörer, konsulter, samarbetspartners och hyresgäster. Här finner du en omväxlande, rolig och bred roll inom ett mycket välmående och familjärt bolag där ett hållbarhetsperspektiv är viktigt.
Välkommen till Degerforsbyggen - En hållbar värd för en attraktiv kommun!
Om Degerforsbyggen
www.degerforsbyggen.se är ett helägt bostadsföretag till Degerfors kommun. Företaget äger bostäder, servicehus, kontors- och affärslokaler. Degerforsbyggens fastighetsbestånd innefattar 837 lägenheter och 113 lokaler totalt 70 858 kvm som är fördelat på fyra områden: Degerfors, Strömtorp, Svartå och Åtorp
Degerforsbyggen erbjuder
Degerforsbyggen erbjuder en arbetsplats som främjar ett kollektivt lärande och ger dig stora möjligheter att utvecklas i din roll. Här utbyts kunskaper inom bolaget, där såväl juniora som seniora medarbetare tar lärdom av och stöttar varandra. Engagerande och nytänkande är företagets värdegrund. Som anställd hos oss erbjuds du såväl friskvårdsbidrag 2000 kr/år, förmånliga pensionslösningar som personalaktiviteter.
Arbetsbeskrivning
Som teknisk samordnare är du ansvarig för fastighetsprojekt av teknisk karaktär och jobbar kontinuerligt med att finna lönsamma energieffektiviseringarna, eller andra förbättringar, och kombinerar detta med ett strategiskt tänk kring framtida planerade underhållsåtgärder. I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Genomföra uppföljningar, tekniska utredningar och analyser kopplat till bland annat VVS, styr/regler, driftoptimering, och miljö.
- Teknisk förvaltning av värme, ventilation och sanitet samt styr- och reglerutrustning, brandlarm och sprinklersystem.
- Systemvård och utveckling av de system som är kopplat till dina ansvarsområden.
- Driva och verkställa diverse förbättringsprojekt inom angivna ansvarsområden.
- Upphandla nödvändiga ramavtal inom tilldelade ansvarsområden i linje med beslutad årsbudget och tilldelade projekt.
- Budget och uppföljningsansvar för tilldelade ansvarsområden samt kontrollera och attestera fakturor.
- Samordna reparationsjobb av större karaktär samt delta i det löpande kvalitetsarbete.
- Maskinvård enligt skötselinstruktioner och säkerhetsföreskrifter.
- Löpande hyresgästkontakter och entreprenörskontakter.
Som teknisk samordnare är du direkt underställd företagets fastighetschef och har eget ansvar för problemlösning i det dagliga arbetet inom dina ansvarsområden. Du kommer även fungera understödjande vid ärenden av större karaktär än vanlig felavhjälpning.
För att lyckas i rollen har du:
- En relevant akademisk och teknisk examen som riktar sig mot bygg-, fastighet- eller energisektorn eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
- Förvaltningskunskaper inom VVS, styr- och regler med mera.
- Goda kunskaper i Officepaketet och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på engelska som svenska.
- God IT-kompetens.
- B-körkort.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet eller kunskap av upphandling av entreprenader med tillhörande regelverk och upphandling inom ramen för LOU. Vi önskar att du innehar erfarenhet av att jobba i IT-miljö för fastigheters olika styr-och övervakningssystem, exempelvis energieffektiviseringssystemet Momentum RC.
För dig kommer problemlösning naturligt och att du har förmågan att jobba strukturerat och strategiskt med frågor av teknisk karaktär. Du har ett professionellt förhållningssätt och god analytisk förmåga. Rollen innebär många kontaktytor och det är av vikt att du har god förmåga att samarbeta med och skapa goda relationer med kollegor, leverantörer och hyresgäster/kunder.
Information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat på 9 månader med tillsättning enligt överenskommelse.
I den här rekryteringen har Degerforsbyggen valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin, AxÖ Consulting, på telefon 072-398 02 77 eller via mejl anneli.wallin@axoconsulting.se. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Sista ansökningsdag 29 januari 2023.
Varmt välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42