OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk samordnare till Degerforsbyggen AB
Degerforsbyggen AB är ett helägt bostadsföretag till Degerfors kommun. Företaget äger bostäder, servicehus, kontors- och affärslokaler.
Vårt fastighetsbestånd innefattar 837 lägenheter och 109 lokaler, totalt 68 000 kvm. Vi förvaltar även Degerfors kommuns fastigheter samt Degerfors Industrihus.
Läs mer på www.degerforsbyggen.se
Teknisk samordnare till Degerforsbyggen AB
- med förvaltningskunskaper om VVS, styr-och regler mm
Som teknisk samordnare hos oss på Degerforsbyggen kommer du att vara direkt underställd vår fastighetschef Petter. Du har ansvaret för fastighetsprojekt av teknisk karaktär och arbetar kontinuerlig med att finna lönsamma energieffektiviseringar för våra olika fastigheter. Det i kombination med ditt strategiska tänk kring framtida underhållsåtgärder för respektive fastighet.
Du kommer att arbeta med uppföljningar, tekniska utredningar och analyser som är kopplat till VVS, styr-& regler, driftoptimeringar och miljöfrågor. Det här arbetet kräver även att du har koll på de system som är kopplade till dina ansvarsområden och att du hela tiden ser till att de är uppdaterade.
Andra ansvarsområden är:
- Teknisk förvaltning av brandlarm och sprinklersystem
- Att driva samt genomföra förbättringsprojekt
- Att upphandla nödvändiga ramavtal
- Skapa & genomföra underhållsplaner
- Budget & uppföljningsansvar
- Att vi uppfyller de myndighetskrav som ställs inom exempelvis OVK, energideklarationer, radonmätningar mm
- Att samordna större reparationsinsatser
- Att hålla aktuella system uppdaterade
Du kommer att arbeta tillsammans med många engagerade och kompetenta kollegor, vi arbetar samtliga gränsöverskridande vid sjukfrånvaro, semestrar och olika arbetsanhopningar där våra specialistkompetenser kan behövas. Vi värderar högt din sociala kompetens då du kommer att ha många kontakter med kollegor, leverantörer och kunder (våra hyresgäster).
Vi är ett tight team på Degerforsbyggen, där vi alltid ställer upp och hjälper varandra, även om någon arbetsuppgift ligger utanför just ditt ansvarsområde. Det kräver också att du som person är flexibel och anpassningsbar och liksom vi andra värnar om en positiv arbetsmiljö.
Kvalifikationer
Som teknisk samordnare tror vi att du har en relevant akademisk och teknisk examen som riktar sig mot bygg-, fastighet eller energisektorn, alternativt arbetslivserfarenhet som vi kan bedöma som likvärdigt.
Du har god problemlösningsförmåga, samtidigt som du kan arbeta strukturerat och strategiskt med de tekniska frågorna.
Det är klart meriterande om du dessutom har tidigare erfarenhet av upphandling av entreprenader med tillhörande regelverk inom ramen för LOU.
God kännedom om fastigheters IT-miljö gällande styr- och övervakningssystem samt goda kunskaper i Officepaketet är andra kompetenser som är viktiga i den här rollen hos oss.
Du ska ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på engelska som svenska.
B-körkort är ett krav
Låter det här intressant?
Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på tel 070- 618 06 75. Ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 17:e januari 2021.
Du skickar in din ansökan till: www.bestbemanning.nu/lediga-jobb
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus