OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Teknisk Service Manager inom IT som vill vara med på resan att återskapa förtroendet för pendeltågstrafiken i Stockholmsområdet. Är du nyfiken, självgående och flexibel och vill ta dig an ansvaret för ett antal upphandlade infrastruktur- och driftsnära IT-tjänster så är detta rollen för dig. Sök redan idag då vi går igenom ansökningar löpande!
OM TJÄNSTEN
SJ Stockholmståg AB är ett nyetablerat dotterbolag inom SJ-koncernen. I november 2023 tecknade Trafikförvaltningen i Region Stockholm ett avtal med SJ AB om att ta över pendeltågstrafiken i ett så kallat nödavtal. SJ Stockholmståg arbetar nu intensivt för att förbereda inför mottagandet av nya system.
I rollen som Service Manager arbetar du med aktiviteter som behövs för att upphandla, etablera, utveckla och förvalta en IT-tjänst, inklusive hantera budget för tjänsten. Du har huvudansvar för ett antal tjänster, men samarbetar nära med flera Service Managers och Software Engineers i både Stockholmstågs och SJ ABs organisation.
Du kommer bli en del av en digital arbetsplats och arbeta med bland annat M365-tjänster, datorer, mobiler, konferensutrustning, integrationstjänster, driftstjänster på cloud-miljön, telefoni, nätverk och identitetshantering.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Verka för att ta fram förvaltningsbara lösningar som ligger i linje med affärsmål, riktlinjer för IT-utveckling, målarkitektur och IT- information & säkerhetskrav samt ansvara för att test och kvalitetssäkring görs av lösningar enligt upphandlad tjänst
* Arbeta med kontinuerlig utveckling av tjänster och, när aktuellt, avslut av tjänster tillsammans med verksamheten och leverantörer
* Beställning och upphandling av IT-tjänster från leverantör
* Säkra och delta i arbetet inom incidenthantering, problem- och change-processer samt samordning av releaser och versionshantering
* Säkra dokumentation för IT-lösningarna
* Omvärldsbevakning inom området/relevanta teknologier
* Ansvara för budget och prognosarbete för tjänsten samt fakturahantering
VI SÖKER DIG SOM
Vi tror att du har en stor förståelse för den teknik som används och levereras samt har erfarenhet av liknande roller så som systemförvaltare, systemansvarig, tjänsteansvarig, eller service manager. Du har ett starkt självledarskap och trivs som bäst med när du får vara med och etablera nytt och inte allt är tillrättalagt. Du är bra på att skapa relationer och du gillar att ha dialog med personer inom olika kompetensområden. Utöver detta har du även:
- Flera års erfarenhet av IT-förvaltning
- Kunskap och erfarenhet av att realisera verksamhetskrav i en systemlösning
- En akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande förvärvad erfarenhet
- Förmågan att kommunicera obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
Det är ett plus om du har erfarenhet av
- Upphandling
- Implementering och förvaltning av system i molnmiljö
- Att arbeta med systemförvaltning i en agil kontext
Då uppdraget kan komma att placeras i säkerhetsklassning enligt säkerhetsskyddslagen kan det innebära att en säkerhetsprövning genomförs av dig som kandidat.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231