OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du möjlighet att bli en del av familjära MLT som är på jakt efter sin nya Tekniska Serviceberedare. Vi söker dig som trivs i en kommunikativ roll där du både får nyttja dina strukturerade och noggranna färdigheter i kombination med din sociala förmåga. Du har lätt för att inge ett förtroende hos kunderna som ringer in - och med hjälp av ditt tekniska intresse lika lätt för att sätta dig in i MLT och de skräddarsydda lösningar de erbjuder sina kunder. Låter det intressant? Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN:
MLT ingår tillsammans med sina systerbolag i koncernen Erinova Group (Protoma AB, Run-Time AB och RelCon AB). Bolagen jobbar tätt och nära tillsammans med varandra och sina respektive specialområden. En gemensam röd tråd finns som handlar om att alltid hjälpa sina kunder att få ut mer av det dem redan har. De jobbar alla i Erinova Group efter missionen. YOU GOT MORE. MLT erbjuder avancerade precisions-mätinstrument och mättjänster för förebyggande och avhjälpande underhåll samt 3D scanning. Huvudkontoret är beläget på Hisingen i Göteborg där de sitter i ljusa och fräscha lokaler och på bolaget råder en familjär och härlig företagskultur där man hjälper och stöttar varandra.
I tjänsten som Teknisk Serviceberedare kommer dina primära arbetsuppgifter att handla om att fördela arbeten till serviceingenjörerna/teknikerna. Organisatoriskt är du en del av serviceteamet och har daglig dialog med både externa och interna kontakter. Därmed är det viktigt att den kommunikativa och serviceinriktade delen faller sig naturligt för dig som person. I rollen tar du emot inkommande samtal från kunder för att därefter ställa rätt typer av frågor för att få ut så mycket information som möjligt. Därefter är det viktigt att fördela arbetet så att rätt person hamnar på rätt plats. Till en början kommer stor vikt läggas på att lära känna teamet och förstå vardera persons kompetensnivå för att på sikt kunna fördela uppdragen på ett effektivt sätt utifrån uppdragens karaktär.
En vanlig dag som Teknisk Serviceberedare:
Arbeta självständigt och ta emot inkommande samtal/mejl från MLT:s kunder för att därefter bereda uppdragen efter rätt kompetens
Förbereda inför vardera uppdrag så att Serviceteknikerna kan utföra sitt arbete, till exempel ta fram passerkort, fylla i formulär, skicka över dokument som efterfrågas
Boka resor för Serviceteknikerna och vid utomlandsresor boka flygbiljetter + eventuellt visum
Administrera all information, personalberedning och ordrar i affärssystemet Pyramid
VI SÖKER DIG SOM:
Har arbetat i en kommunikativ roll där administration och koordinering varit en del av det dagliga arbetet
Besitter ett tekniskt intresse samt innehar god teknisk kunskap IT kunskaper, så att du kan sätta dig in i kundernas situation och behov
Har goda kunskaper i MS Officepaketet
Är van att arbeta med affärssystem, med fördel Pyramid
Är obehindrad i både svenska och engelska, både i tal och skrift, då språken kommuniceras internt
Det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare.
Vidare kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. För att lyckas i rollen är du kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du har lätt för att inge ett förtroende till kunder och anpassar din kommunikation efter mottagaren. Du har ett genuint tekniskt intresse och vill därmed lägga ner den tid som krävs för att förstå MLT som bolag och de tjänster de erbjuder sina kunder. Du är flexibel och anpassar dig efter eventuella förändringar som sker och kan därmed omprioritera uppgifter för dagen därefter.
OM KUNDFÖRETAGET:
MLT och Protoma är två framgångsrika företag med lång erfarenhet och hög kompetens inom sina områden. Företaget arbetar i en rad olika branscher så som kärnkraft, vattenkraft, vindkraft, stål-, gruv- och processindustrier. Protoma erbjuder produkter, service och utbildning inom spetskompetensområdena mekaniska tätningar, packningar, kompensatorer och lagerskydd. MLT erbjuder avancerade precisions-mätinstrument och mättjänster för förebyggande och avhjälpande underhåll samt 3D scanning. Vill du läsa mer om MLT? Klicka här.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från kunden och vår sida är att du efter denna period blir tillsvidareanställd av MLT.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, långsiktigt
Placering: Ångpannegatan 6, 41705 Göteborg
Kontaktuppgifter: Gabriella Bergström, gabriella.bergstrom@friday.se
Lön: Fast månadslön
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?