OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av Teknisk Servicesupport i Järfälla kommun? Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Nu söker vi en medarbetare till Teknisk
Servicesupport som är en del av Järfälla kommuns fastighetsavdelning. I denna roll kommer du tillsammans med dina kollegor på supporten att ansvara och hantera alla fastighetsavdelningens serviceärenden. Fastighetsavdelningen består av ett 50-tal anställda och ansvarar för över 400 000 m2 lokalytor, skolor, förskolor samt
äldreboenden. Då vi är en stor kommun som ständigt växer innebär detta att vi även får in många olika typer av ärenden som vi på fastighetsavdelningen ansvarar för. Vi är mycket måna om att alla våra kunder får snabb service och återkoppling, därför är denna position en nyckelfunktion hos oss där du spelar en viktig roll.
Välkommen till oss i Järfälla kommun!
I denna rekrytering samarbetar Järfälla kommun med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2024-12-03. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Dina handlingar kan komma att bli en offentlig handling.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du att ansvara för Fastighetsavdelningens ärendehantering. Du, tillsammans med dina kollegor, kommer att ta ett helhetsansvar för inkomna ärenden till fastighetsavdelningen med målet att säkerställa att ärendet kommer till rätt resurs, utförs inom ramen för uppdraget samt att återkoppling sker i rätt tid. Du kommer att vara den första kontakten och därmed en viktig representant för Järfälla kommuns fastighetsavdelning.
Exempel på arbetsuppgifter:
Finnas tillgänglig via telefon, e-post, chattar och på kontoret under våra öppettider som är måndag - fredag 7.00-16.00
Ta emot ärenden och registrera dem med rätt information och tilldela till rätt resurs
Problemlösning och mindre utredningar under ärendehanteringsprocessen
Boka fysiska möten med kunder på kontoret för nyckelöverlämning
Arbeta proaktivt och föreslå åtgärder för att förbättra arbetssätt och processer
Följa upp ärendehanteringen i dess olika delar och dra ut statistik
Hålla kontakten med interna och externa resurser inom ramen för ärendehanteringen
Löpande uppdatera systemet med viktig information
Skapa goda relationer inom enheten och avdelningen samt med kommunens olika verksamheter
Övrig information
Arbete på plats på fasta arbetstider
Anställningsform, projektanställning på 24 månader med goda möjligheter till förlängning
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion, med fördel kopplat till fastighet. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och kompetenser. För att trivas i rollen på Teknisk Servicesupport ser vi att du är lyhörd och prestigelös. Du har “skinn på näsan” och en genuin känsla för service.
Mycket god administrativ förmåga
Vana att arbeta i ärendehanteringssystem
Officepaketet, främst excel
Erfarenhet av telefonväxel
Mycket hög nivå i svenska
Skicklig i din kommunikation, både i tal och skrift
Duktig på att hantera många ärenden och uppgifter samtidigt då ärendena stundtals är många
Kunna ta initiativ och prioritera
Observera att grund för anställning är ett godkänt utdrag ur belastningsregistret
Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av
Fastighetsbranschen
Arbetat i Momentum
Om företaget
Järfälla kommun
Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/ Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafik nav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Organisations- /företagsbeskrivning: Vänligen se på: www.jarfalla.se
Fackliga representanter Järfälla Kommun:
Jan Thelenius, Vision 08-58028500 (växel)
Dalibor Sentic, SACO 08-58028500 (växel)