OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en teknisk skribent med minst 4 års erfarenhet.
Du kommer vara en del av Sveriges digitala infrastruktur, det ska tas fram en nationell standard i Mina ärenden.
För att Mina ärenden ska bli framgångsrikt krävs att den standard och lösningar som tas fram är enkla att förstå och faktiskt används av myndigheter, kommuner och privata aktörer.
Standarden består av såväl teknisk som verksamhetsmässig standardisering som primärt kommer till uttryck i dokumentation. Arbetet sker transparent och tillsammans med de myndigheter, kommuner och privata aktörer som standarden vänder sig till.
Man är i behov av att nå ut till fler användare men också göra standarden mer lättillgänglig och begriplig.
Du kommer att ansvara för:
sprida budskapet till potentiella användare
stödja användare vid anslutning
att skriva och sammanställa kommunikationsmaterial i nära samarbete med lösnings och- verksamhetsarkitekter, jurister och användare
att publicera och förvalta dokumentation
förbättringsarbete vad gäller dokumentationsfrågor, distribution av dokumentation och kontakt med användare
ta fram och förvalta en anslutningsstrategi
Dokumentationen vänder sig till myndigheter, kommuner och annan offentlig förvaltning samt privata aktörer som tillhandahåller lösningar som bygger på integrationer mot det offentliga.
En viktig del av rollen handlar om att förstå såväl tekniken som den som ska ta till sig informationen. För att lyckas med detta har du en nära användardialog och lär känna våra användares behov och förutsättningar.
Vi söker dig med följande kompetens
Erfarenhet av att arbeta med framtagning av teknisk och verksamhetsmässig dokumentation, anpassa och utarbeta strukturer, visualisera och formge information för olika medier och målgrupper
Erfarenhet av att leda och driva arbete i samverkan med andra organisationer, t.ex. leda och dokumentera workshops
Erfarenhet av att kommunicera lösningar och möjliga nyttor utifrån mottagarens förutsättningar och behov
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Stockholm. Anställningen är heltid med start så snart som möjligt, uppdraget pågår i 1 år.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.