OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Teknisk Skribent med minst 4 års erfarenhet av arbete som teknisk skribent samt erfarenhet av att arbeta med framtagning av teknisk och verksamhetsmässig dokumentation.
Vår kund befinner sig i utvecklingsfasen och håller på att ta fram en nationell standard för hur det offentliga lämnar ärendeåterkoppling till enskilda genom så kallade kundhändelser. Kundhändelser är kortfattad information om ett ärende, exempelvis ”du behöver komplettera din ansökan om X”.
Standarden består av såväl teknisk som verksamhetsmässig standardisering som primärt kommer till uttryck i dokumentation som uppdateras och publiceras löpande. Arbetet sker transparent och tillsammans med de myndigheter, kommuner och privata aktörer som standarden vänder sig till.
Vi söker dig som vill ta en ledande roll i att utforma kommunikation, anslutningsstrategi och nå ut med lösningen till potentiella användare. Du förväntas också att ha en aktiv roll i att vidareutveckla ”konceptet” för standardiserad ärendeåterkoppling. För att standardiserad ärendeåterkoppling ska bli framgångsrikt krävs att den standard och lösningar som tas fram är enkla att förstå och faktiskt används av myndigheter, kommuner och privata aktörer.
Du kommer att ansvara för:
Stödja användare vid anslutning
Sprida budskapet om lösningen till potentiella användare
Ta fram kommunikationsmaterial i samarbete med bl a lösnings- och verksamhetsarkitekter och jurister
Att publicera och förvalta dokumentation
Förbättringsarbete vad gäller dokumentationsfrågor
Ta fram och förvalta en anslutningsstrategi för lösningen
En viktig del av rollen handlar om att förstå såväl tekniken som den som ska ta till sig informationen och anpassa dina leveranser därefter. För att lyckas med detta har du en nära användardialog och lär känna våra användares behov och förutsättningar.
För rollen krävs minst 4 års erfarenhet samt följande kompetenser och/eller erfarenheter:
Erfarenhet av att arbeta med framtagning av teknisk och verksamhetsmässig dokumentation
Anpassa och utarbeta strukturer, visualisera och formge information för olika medier och målgrupper
Arbeta självständigt med att ta fram och utveckla säljstöd eller annan dokumentation
Erfarenhet av att kommunicera lösningar och möjliga nyttor utifrån mottagarens förutsättningar och behov
Ta fram skriftlig information men också kunna presentera, framföra och ”missionera” innebörden av detsamma
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.