Teknisk skribent med supportfokus

Teknisk skribent med supportfokus

Arbetsbeskrivning

Chalmers IT-support söker en serviceinriktad och relationsskapande kollega till vårt servicedeskteam. Vi behöver dig som, liksom vi, älskar att ge service och att lösa problem, och som vill ta särskilt ansvar för vår användardokumentation.

IT-stöd i världsklass
Chalmers IT-avdelning är en del av Chalmers verksamhetsstöd. Vi levererar IT-tjänster till Chalmers medarbetare och studenter samt till medarbetare vid Göteborgs universitet som befinner sig på Chalmers. Vi har ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans och ställer upp för varandra.

Förtroendet för det vi levererar är högt och IT blir alltmer viktigt för hela Chalmers. Vi är angelägna om att bygga på detta förtroende och leverera det stöd och den service som Chalmers behöver för att bli ett av Europas bästa universitet. Vår främsta uppgift är att bidra till en IT-miljö i världsklass för Chalmers IT-användare. Det gör vi genom att se till att våra studenter, lärare, forskare och övrig personal har tillgång till rätt IT-verktyg och rätt kompetens för att använda sig av dem.

Målgruppsfokus och användbarhet
Tjänsten som teknisk skribent är ny hos oss och för rätt person finns goda möjligheter att utveckla innehållet i den. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara framställning och administration av teknisk dokumentation i form av användarguider, websidor, notiser, informationsmaterial och tjänstekataloger, där målgruppsfokus och tillgänglighet för användaren genomsyrar allt du gör. Arbetet sker i nära samarbete med våra supportteam, systemadministratörer och utvecklare. Du förväntas kunna leda hela informationsprocessen från faktainsamling till publicering. I tjänsten ingår arbete i vår servicedesk där du möter våra användare som en del i vårt supportteam.

För jobbet krävs att du har en IT-bakgrund och du bör ha erfarenhet av att arbeta med IT-support antingen i en helpdesk eller som on-site tekniker. Du har en god teknisk förståelse och en relevant högskoleutbildning i grunden, alternativt mångårig erfarenhet av att jobba med support, skriva tekniska instruktioner samt producera användarguider och teknisk information. Har du erfarenhet från uppdrag såsom arbetsledare, teamledare eller projektledare så är det en stor fördel.

Vi ser gärna att du på sikt kan bidra i arbetet med framställning och uppföljning av processer kopplat till teknisk dokumentation och information för hela vår avdelning. Du förväntas dessutom kunna leda samarbeten kring teknisk dokumentation.

Vi är Chalmers
Som person är du en initiativtagande lagspelare som har lätt för att få människor med dig. Du är social, kommunikativ, kreativ, nyfiken och sätter användarperspektivet främst. Du har en förmåga att uttrycka dig så att människor förstår och lätt kan ta till sig tekniska beskrivningar, framförallt i skrift och självklart både på svenska och engelska.

För att trivas på Chalmers är det viktigt att du ställer dig bakom våra värderingar: Kvalitet, respekt, öppenhet, delaktighet och mångfald. I övrigt får du vara precis som du är, bara du är bra på att vara just du. Tillsammans är vi Chalmers.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20210358 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt
• Arbetsprover 2-3 st varav minst en på svenska och en på engelska. Vi vill gärna se exempel på sådant som du har skrivit för webb, tekniska instruktioner, tekniska nyheter, notiser, kunskapsartiklar, användarguider, o.s.v.

Sista ansökningsdag: 29 augusti 2021
Skicka gärna din ansökan redan idag. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Önskat startdatum: Snarast

Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef IT-support, Anna Starfelt, IT-avdelningen anna.starfelt@chalmers.se

Mer om oss
Vi på Chalmers IT-support, brinner för service och användarstöd. Vi är en samling kompetenta tekniker, kvinnor och män, i alla åldrar, som tycker om att hjälpas åt för att komma framåt. Vi är ca 15 personer i enheten och vi håller till på Chalmers båda campus (Johanneberg och Lindholmen) i centrala Göteborg. Förutom fantastiska kollegor har vi förmåner såsom flextid, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, fria träningslokaler, med mera.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024