Teknisk skribent till ledande konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av teknisk dokumentation och är en fena på engelska? Gillar att du att skriva och är tekniskt intresserad? Då kan detta vara jobbet för dig - Ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk skribent ansvarar du för att beskriva olika tekniska produkter på engelska. Du kommer att skriva manualer för installation, underhåll och service. I arbetet kommer du analysera och utveckla innehåll, struktur av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse. Arbetet sker till största del ute hos kundföretagen. Slutkunden (användaren) är främst olika produktionsbolag. För att förstå produkten kommer du genomföra Intervjuer med personer i teamen (Ingenjörer). Det är ett socialt arbetet, vilket förusätter att du tar egna initiativ och tar ett stort tekniskt driv.



Om företaget
Vår kund är ledande konsultbolag som hjälper sina kunder att digitalisera och automatisera sina system, arbetssätt och produkter. Det är en organisation som är öppen, stödjande, smidig och engagerande med syfte att få dig att utvecklas. Företaget kombinerar deras passion för att hitta nya och bättre lösningar med deras tekniska kunnande. Stämningen präglas av en prestigelös atmosfär där alla arbetar för att skapa gemensamma resultat. Mer information ges vid ett Intervjutillfälle!



Din profil
Som person är du vetgirig, strukturerad och pedagogisk. Du gillar att träffa nya människor och lockas av att jobba i en internationell miljö.

Skallkrav
-Minst 1 års erfarenhet inom teknisk dokumentation.
-Högskole eller Civilingenjörsutbildning inom t.ex Elektronik, Mekanik, IT/Telecom, Maskinteknik eller liknande.
-Mycket goda kunskaper i engelska, tal och skrift
-Tekniskt intresse

Meriterande:
-Erfarenhet av att arbeta i XML
-Svenska i tal och skrift
-Erfarenhet från något illustration och/ eller CAD-Verktyg


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: Augusti alt enligt överenskommelse
Arbetstider: mån - fre 08-17 (flex)
Ort: Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 31 maj 2019

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


14 maj 2024