OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som skiftgående tekniker hos vår kund, kommer du att tillhöra teamet TAC Technical Specialists. Teamet ansvarar för att hantera och lösa eskalerade ärenden från Customer Service Center (CSC) och säkerställa att slutkund får den IT support den behöver, alla tider på dygnet, alla dagar i veckan.
Technical Specialist-teamet hanterar ärenden inom samtliga områden så som till exempel Microsoftportföljen, Azure, Citrix, nätverk och infrastruktur. Det finns således goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill specialisera dig inom ett eller flera tekniska områden på sikt.
Detta är konsultuppdrag via Randstad Technologies. Randstad Technologies är specialister inom IT och som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, coachar och stöttar dig i din utveckling och karriär genom varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos oss står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Du arbetar utifrån ett rullande schema med varierande skift och dina veckor kan se ut så här:
Vecka 1: dagskift, 8.00–17.00, måndag – fredag.
Du börjar din arbetsvecka med att gå igenom ärenden och ser över om helgen inneburit några incidenter, samt planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag i din vardag.
Vecka 2: kvällsskift, 16.00–00.00, torsdag – söndag.
Du börjar passet med en avstämning/lägesrapport samman med kollegorna som arbetat dagtid. Du planerar ärenden för kvällen och förbereder för eventuella planerade patchnings jobb, snapshots eller kanske en diskutökning. Innan du lämnar ditt skift vid 00.00 säger du hej till kollegorna som går på nattskiftet och pratar ihop er om eventuella incidenter som ni arbetat med under kvällen och låter nattskiftet ta över.
Vecka 3: nattskift, 23.00–07.00, helg eller vardag.
Du startar kvällen med att stämma av med kollegorna från kvällspasset och tar ansvar för eventuella incidenter och planerade arbeten. Under natten har du som uppdrag att utföra server patchning, ta ansvar för eventuella larm som kan genereras från övervakningssystemet samt bemanna telefonin för de kunder som har avtalat IT-support under natten. Innan du kliver av ditt skift, skapar du en överlämningsrapport till dina kollegor som ska ta över dagspasset.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Technical Specialist, ser vi att...
• Du har god erfarenhet av arbete inom IT-support
• Du har goda kunskaper i Windows och Microsofts produkter
• Du har en god teknisk förståelse och hög problemlösningsförmåga
• Du talar och skriver flytande svenska
God erfarenhet av följande tekniker
• Windows Server med tillhörande tjänster
• Office 365 och Active Directory
• Grundläggande kunskap inom nätverk och infrastruktur
Meriterande kunskaper
• Citrix
• Azure
• AD Connect
• SQL
• Powershell
• Linux och MAC os
Som person brinner du för teknik, vill ständigt utvecklas och leverera grym service till de kunder du har ansvar för. Låt oss sammanfatta det såhär; du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Vidare lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och du trivs att jobba självständigt likväl som tillsammans med ditt team. Där du gärna går in och stöttar dina kollegor i mer komplexa problem och coachar dem i deras dagliga arbete.
Ansökan
2022-03-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För mer information: malin.holst@randstad.se
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044