OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på Skatteverkets resa och bidra till den digitala transformationen som sker i Sverige? Då har du hittat rätt! Vi arbetar kontinuerligt för att utveckla våra arbetssätt, vår tekniska miljö och våra it-lösningar.
Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Vi behöver förstärka vårt team inom Hårdvara och söker dig med erfarenhet och kompetens inom datorer, skärmar, skrivare och kringutrustning. Vi söker dig som har en god förståelse av teknik och infrastruktur och en stark vilja att leverera värde och service till kunden.
I rollen kommer du att samarbeta med olika roller inom inköp och administration samt ha ett nära samarbete med Service Desk, utvecklingsteam samt externa leverantörer.
Du kommer att koordinera in- och utleverans av datorer, skärmar och datortillbehör samt ha kontakt med både slutanvändare och leverantörer. I arbetsuppgifterna ingår också att administrera beställningar och granska fakturaunderlag, samt uppföljning av beställningar av både datorer och tillbehör. Du kommer också att arbeta med inventering, lagerhållning samt delta i projekt för uppbyggnad av nya kontor.
Du kommer att tillhöra ett team inom GITS (Gemensam IT-service) som är en del av IT-avdelningen och levererar tjänster inom området IT-arbetsplats med förvaltning, vidareutveckling och drift av PC klientplattform, både fysisk och virtuell.
Skatteverket finns på 47 orter i Sverige med ungefär 10 500 medarbetare. IT-tjänsten ”dator och hårdvara” levereras även till Kronofogdemyndigheten och Valmyndigheten.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- vara driven och kunna fatta egna beslut
- vara en god lagspelare som bidrar till teamets utveckling
- kunna prioritera och vara noggrann
- ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.
Du ska även ha:
- erfarenhet av senaste Windows-versionerna
- aktuell och relevant erfarenhet inom felsökning av hårdvarufel relaterade till IT-arbetsplats (datorer, skärmar, dockor)
- aktuell och relevant erfarenhet av felsökning inom Windows klient-OS och relaterade mjukvarufel
Det är önskvärt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Asset management, MS Office, MS Active Directory och/eller ärendehanteringssystem. Har du god kompetens om datorer, tillbehör och dess olika hårdvarukonfigurationer, är det meriterande.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Intervjuer för denna tjänst kommer hållas från och med vecka 33.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.