OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbeskrivning:
Rollen omfattar arbetsuppgifter som t.ex. att implementera, uppgradera, felsöka och dokumentera tekniska plattformslösningar. Det ingår att konsultera, stödja och guida kunden i tekniska frågor.
Löser problem på djup teknisk nivå (3rd level support). Hanterar hela utbudet av problem inom området.
I rollen som Technical Specialist ingår uppgifter som:
Drift av våra kunders IT-system inom den publika sektorn
Active Directory (AD)
Teknisk felsökning i och runt applikationer tillsammans med ett fantastiskt team
Uppgraderingar av applikationer
Projektarbete vid större förändringar i IT-miljön
Proaktivt arbete för att vidareutveckla våra kunder genom lösningsförslag.
Förväntad erfarenhet och bakgrund:
Arbetat i stora IT-miljöer
Arbetat inom ITIL
Drivs av möjligheten att utvecklas inom IT
Haft rollen som systemadministratör inom AD och PKI
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Minst åtta års arbetslivserfarenhet
Erfarenhet från arbete med någon projektstyrningsmodell är meriterande.
Tekniskt kompetensbehov:
Kunna active directory på djupet inklusive kunskap och förståelse för hela arkitekturen och kunna administrera denna som ”system admin”
Kunna konfigurera domänkontrollanter (sätta upp, avveckla och felsöka)
Sätta upp ett AD
Disaster recovery, återläsning av domäner.
Autentisering
PKI
ADFS
AD
Dessutom - protokoll/tekniker som är meriterande att kunna
LDAP
SAML
OAuth - open id connect
Http / Https
Orchestrator (System center)
C#
MIM (Microsoft Identity Manager)
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai