OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linjenätet omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien och runt Storbritannien.Antalet anställda uppgår till cirka 5 700 där en majoritet arbetar med service och försäljning.Arbetet sker i en modern miljö i ett spännande företag.Tempot är högt och vi behöver förstärkning.Teknisk Service ansvarar för klientmiljön inom Stena Lines samtliga 18 färjelinjer och 34 kontor i norra Europa.Klientmiljön är centraliserad och styrs till stora delar från Göteborg via ett antal verktyg såsom FastTrack, BigFix, Citrix Presentation Server och Trend antivirus m.fl. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Tillsammans med övrig personal driva och utveckla klientplattformen inom såväl Windows som Citrix Presentation Server.* Lösa problem som uppstår hos kunden.* Arbeta proaktivt för att minska fel hos kunden.* Utveckla klientplattformen för framtiden. Då gruppens övriga medlemmar ansvarar för daglig drift av klienter, skrivare, kassor m.m. förväntas du även delta i detta arbete som en i gruppen.Fel loggas i ett ärendehanteringssystem och hanteras via en intern process där du själv ansvarar för att lösa tilldelade uppgifter.Arbeten utförs ofta i projektform där du kan komma att fungera både som projektdeltagare och projektledare.Arbetet kan innebära såväl resor samt beredskapstjänstgöring utöver ordinarie arbetstid.Vem söker vi?Är du personen som klarar ett stundtals högt tempo med många bollar i luften, men samtidigt kan prioritera hög servicenivå till kunden?Då är du sannolikt den IT-tekniker vi söker.Du har en teknisk utbildning samt stor erfarenhet av drift och utveckling av Microsoft klientplattformar.Du har tidigare administrerat en klientplattform och meriterande är specialistkunskap inom något eller några av följande områden: Citrix Presentation Server, MSI-paketering, VB-script eller group policies.Erfarenhet från större internationell organisation ses som meriterande.Vi ser gärna att du kanske är lite av en visionär inom klientområdet och att du kan lyfta blicken och se helheten.Vi förutsätter att du är en god lyssnare samt att du fungerar väl i grupp.Vi värdesätter en hög servicekänsla och att du ser en utmaning i kundmötet.Du har körkort samt goda kunskaper i engelska. Ansökan Tjänsterna är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.Du är välkommen med din ansökan senast fredagen den 14 mars 2008. Kontaktpersoner:
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40