Teknisk specialist - Workplace

Teknisk specialist - Workplace

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av varierande arbetsuppgifter, problemlösning och att alltid ge kunden bästa möjliga service? Är du redan idag en erfaren tekniker med koll på Windows och kanske även macOS? Då är du den vi söker!

Som Teknisk specialist hos RISE erbjuds ett brett och omväxlande arbete och det finns stora möjligheter till personlig utveckling, utbildning och arbete i en verksamhet med hög förändringstakt.

Placering för tjänsten är i Borås.

Om rollen
IT-avdelningens uppdrag är att förse övriga verksamheter inom RISE med nya och förändrade IT-tjänster. Förändringstakten är hög och med många spännande utmaningar. Funktionen för Teknisk drift ansvarar för att kvaliteten på IT-tjänsterna kontinuerligt upprätthålls.

Tjänsteområdet Workplace ansvarar för drift och utveckling av våra tekniska lösningar inom följande tjänster:

- Klientplattformar inom Windows och Mac
- Mobila enheter
- Fjärrskrivbord och virtuella klienter
- Utskrift och tillbehör

Som Teknisk specialist inom tjänsteområdet kommer du bland annat att:

- Jobba med komplex felsökning i Windowsmiljö
- Hantering av eskalerade ärenden från 1 st-line
- Administration och underhåll av våra tekniska lösningar inom tjänsteområdet
- Bidra till fortsatt utvecklingen av tjänsterna

Din profil

- Minst 5 års erfarenhet som klienttekniker i en stor och komplex IT-miljö
- Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Övergripande bred IT-kunskap
- Tidigare erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem
- God kommunikativ förmåga
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Kunskap och erfarenhet inom följande områden: Windows, MEMCM, MDT, Intune, AD, Azure-AD, Applikationspaktering, PowerShell, Traps.
- Meriterande är också kunskap inom följande områden: mac OS, iOS, Android, Jamf, Nätverk, Fjärrskrivbordstekniker som RDS och Citrix, VDI, Office 365, Autopilot

Hur blir du framgångsrik hos oss?
För att trivas i denna roll ser vi att du som person är mycket serviceinriktad och har vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra människor och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är noggrann och strukturerad och har förmågan att prioritera och att arbeta efter väl beskrivna processer, vilket är en självklarhet för dig. Du kan arbeta både självständigt och i grupp och tar initiativ till att utveckla den verksamhet du arbetar i.

Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer, vänligen kontakta Greger Lorén, Operativ chef IT, 010 516 58 48. Sista ansökningsdag är 3 augusti. Urval kan komma att ske löpande.

Våra fackliga representanter är Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61, och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

IT, Klient, Windows, RISE, Borås


RISE Research Institutes of Sweden är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 2 800 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Koncerngemensamma funktioner
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2020
  • Ansök senast: 3 augusti 2020

Liknande jobb


5 november 2024

5 november 2024

4 november 2024