Teknisk-support

Arbetsbeskrivning

Den aktuella avdelningen arbetar i dagsläget med en stor rikstäckande kund. Två nya installationsprojekt kommer inom kort att startas och därför letar vi nu en person som ska jobba med teknisk support inom projekten. Vill du arbeta med spännande arbetsuppgifter i en trivsam arbetsmiljö på ett flexibelt och obyråkratiskt arbetssätt med möjlighet till utveckling, då är vår kund rätt företag för dig. Kunden arbetar aktivt för en bra arbetsmiljö med jämställda förhållanden. Arbetsuppgifter och omfattning: Du som anställs kommer tillsammans med en kollega att arbeta med teknisk support i vår kunds projekt. Du kommer att ha en producerande, stödjande och analytisk roll som kräver god teknisk kompetens. Vår kund kommer under hösten och våren att installera ett nytt säkerhetssystem, din uppgift kommer att vara att medverka i driftsättning, konfigurering, datasättning och som stödjande funktion åt tekniker, montörer och projektledare i detta genomförande. Projektet består av tre delar som innefattar en förberedande del där en testmiljö skapas. Den andra delen innebär provningen av systemen som kräver planering och god organisatorisk förmåga. Den tredje och sista delen är skarp driftsättning av det nya systemet vilket kräver stor teknisk kompetens. Du kommer att ha en övergripande insyn och förståelse för alla delar i genomförandet och kunskap om varför eventuella problem har uppstått och samt lösa dessa. Dina arbetsuppgifter också kommer innefatta integrering av olika säkerhetssystem såsom kameraövervakning, passersystem, larm etc. Heltid t.o.m 31 mars, detta är frågan om en uthyrning till vår kund. Skallkrav: Vi vill att du som söker denna tjänst stämmer in på nedanstående punkter: 1. Teknisk kompetens samt ett stort intresse av datorer och nätverk. Erfarenhet eller kännedom av servrar samt WLAN arkitektur. 2. Du är organiserad och strukturerad i ditt sätt att arbeta. 3. Dokumentadministrering - Du ska kunna skapa samt hantera dokument i ditt arbete för senare uppföljning och kvalitetssäkring. 4. Teknisk utbildning på lägst gymnasienivå. 5. Läskunnig inom teknisk engelska då engelska manualer förekommer i arbetet. Meriterande krav: Det är meriterande men inget krav om du besitter följande kompetens: 1. Tidigare arbetslivserfarenhet inom larmbranschen eller arbetat som servicetekniker. 2. Kunskap inom SQL-databas. 3. Produktkunskap av märkena Bosch, Siemens och/eller Alfacom. Personliga egenskaper: Vi vill att du som söker denna tjänst har social kompetens och en kommunikativ förmåga att dela med dig av din kompetens. Du är analytisk och initiativrik och gillar att samarbeta med andra. Du har en vilja att lära dig nya saker samt är noggrann och ödmjuk i ditt arbetsutövande. Du har ett mycket stort intresse för teknik. Kanske jobbar du idag som servicetekniker men vill utvecklas i din yrkesroll? Eller, har du tidigare erfarenhet av branschen och vidareutbildat dig och nu vill tillbaka till arbetslivet dock i en ny roll? Då kanske detta jobb är något för dig! Arbetstider och anställningsform: Heltid, 07.30-16.00. Kommun: Kumla kommun Tillträde: Tidigast v. 34, senast mitten av sept. Rekryteringsprocessen startar omgående, skicka din ansökan redan idag! Ansökan senast: 2009-08-27 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Jennie Forsell, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Karlstad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 13 juli 2009
  • Ansök senast: 27 augusti 2009

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

AI Risk Lead

AI Risk Lead

20 november 2024