OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Holmedal Data AB söker en helpdesk first /second line teknisk support. Som ledande leverantör av program till beställningscentraler för taxi samt mjukvara för den finansiella sektorn söker vi nu förstärkning i vårt supportled. Vi är idag representerade på den nordiska marknaden och har 6 anställda. Vidare sker en ständig utveckling hos företaget och nya lanseringar kommer årligen. Arbetsuppgifter: Som medarbetare kommer du att arbeta i företagets helpdesk och du kommer t.ex. att -Ta emot samtal och e-post från kunder och vara deras kontakt vid tekniska frågor. -Utarbeta utbildningsmaterial samt teknisk dokumentation. -Utbildning av kunder. -Diverse utredningsarbeten. -Test av funktionalitet. Vi söker dig som: -Har arbetat några år i en liknande roll -Har grundutbildning inom IT och är en van IT-administratör i Windows miljö -Kan uttrycka dig i svenska i både tal och skrift. Engelska och danska förekommer också och är meriterande. -Kunskaper i SQL -Kunskaper i bokföring och ekonomiska transaktioner. Som person är du serviceminded och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du noggrann och har ett sinne för detaljer, du har även förmågan att kunna se sammanhang på en övergripande nivå för att bidraga i förbättringsarbetet. En god pedagogisk förmåga för att kunna hjälpa kunderna med deras problem. En meriterande egenskap är även programmeringskunskaper och möjligheten att läsa programkod. Omfattning: Heltid från 1 mars med 6 månaders provanställning. Arbetstid: 08.00 - 16.30 Lön: Enligt ök