Teknisk support 24/7 till Advania

Arbetsbeskrivning

Här är tjänsten för dig som vill arbeta med avancerad problemlösning på 2nd line nivå, och ha mycket eget ansvar! Vi har anställt fyra nya medarbetare till gruppen på 6-7 tekniker men vi behöver fler..

Arbetet är främst dag pass och vissa kväll/natt som följs av några dagar ledigt. Tjänsten är heltid men i och med kväll/nattpass blir det cirka 35 h/v. Du kommer att jobba dagtid i servicedesken med kollegorna där ni löser ärenden åt företagskunderna. På kvälls- och nattid arbetar du självständigt med mer avancerade ärenden som tar längre tid att lösa, där du får grotta ner dig rejält. För kvällar och helger utgår även ett ob-tillägg ovanpå grundlön.

Utbildning/Erfarenhet

Då problemlösningen är avancerad passar tjänsten dig som tidigare arbetat med IT-support och är trygg i rollen. I och med att du arbetar mycket självständigt behöver du kunna ta ansvar och hålla dig lugn och fokuserad när kritiska situationer uppstår men självklart finns hjälp att tillgå.

Formella krav

Vi söker dig som har minst 2 års arbetserfarenhet av teknisk support och har IT-gymnasium och/eller har YH-utbildning i grunden.


Active Directory
Ärendehanteringssystem
Citrix
Windows Server 2008/2012
Översiktlig kunskap om infrastruktur
Klientplattform
Windows 7
SCCM är meriterande


Har du frågor eller funderingar kontakta Linda Freij på mail: linda.freij@wiseit.se

För att denna gång spara lite tid så får du gärna skicka ett uppdaterat cv direkt till: jobbansokan@wiseit.se och märk tjänsten med: "Teknisk support 24/7 till Advania"


Om företaget

Advania är med sina över 1 000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000.


Om denna position

Informativ text om den aktuella tjänsten

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 juli 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024