Teknisk support

Teknisk support

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt intresse och minst ett års erfarenhet av IT-support? Är du lösningsorienterad och serviceinriktad som person? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Studentwork letar just nu efter två personer för rollen som Teknisk support till vår kund med kontor i centrala Stockholm. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att Studentwork ansvarar för rekryteringsprocessen men att du sedan kommer bli anställd direkt hos vår kund. Låter detta intressant? Vi på Studentwork arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan redan idag!



Dina arbetsuppgifter
Som Teknisk support hos vår kund kommer du att ta emot ärenden via email och telefon gällande exempelvis Windows, datorer, skrivare och kassasystem som inte fungerar. Utöver tekniska frågor kommer det även förekomma en del ekonomifrågor gällande bokföring och liknande. Du kommer att arbeta från företagets kontor och lösa ärenden via email, telefon och fjärrstyrning. I undantagsfall kan det hända att du måste åka ut till kunder för support on-site.

Genom denna roll kommer du att bli en del av ett familjärt företag med drivna och kunniga kollegor. Du kommer att få arbeta med många olika system samt ha kontakt med spännande kunder inom detaljvaruhandeln.



Ort: Centrala Stockholm

Start: Omgående

Arbetstider: Rullande schema med skift mellan 06-22:00. Även helgjobb kommer ingå i tjänsten där du förväntas arbeta ungefär var fjärde helg.

Omfattning: Heltid

Din profil
För att lyckas i denna tjänst ser vi att du har minst ett års erfarenhet av en roll som 1st line-support, alternativt en relevant eftergymnasial utbildning. Vidare har du goda kunskaper i Windowsmiljö samt nätverk och kommunikationslösningar. Övriga skallkrav är att du är flytande i svenska och engelska vad gäller tal och skrift.

Körkort är meriterande men inget krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av SQL, Active Directory, powershell, ERP-lösningar eller har en ekonomisk bakgrund och känner till affärssystemen Microsoft Dynamics NAV/AX.

Som person är du lösningsorienterad, serviceinriktad och har alltid kunden i fokus. Du ser inte oväntade skeden som ett problem utan snarare som en möjlighet att lära dig något nytt. Du kommer att ha flera ärenden igång samtidigt vilket innebär att du måste ha en struktur i ditt arbetssätt och vara van att prioritera.

Om Studentwork
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration.

Vi på Studentwork ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Mailet kommer från Psycruit och det tar cirka 10 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Studentwork kommer svaren gås igenom mer ingående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gefvert
+46739889916

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Studentwork Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2020
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 74 112 18 Stockholm
None

Postadress

Lindhagensgatan 74
Stockholm, 11218

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024