Teknisk support

Teknisk support

Arbetsbeskrivning

Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.

Om tjänsten
Som Teknisk support hjälper du säljare och servicetekniker i hela världen med tekniska frågor gällande våra produkter. Detta kan t ex vara frågor i samband med projektering men det kan även handla om ren problemlösning eller att ta fram en speciallösning. Som teknisk support är du en viktig länk mellan säljorganisationen och fabriken.

Dina arbetsuppgifter innebär främst:


• Teknisk support av produkter
• Support av systemlösningar
• Medverka till att utveckla och förbättra våra existerande och nya produkter och system.
• Vid uppkomna fel på fält ta ansvar för att hitta lösningar med hjälp av andra avdelningar
• Stötta vår sälj- och serviceorganisation. 

Som Teknisk support på Swegon är du en del av vårt Supportteam. Tjänsten är på heltid med placering på vår fabrik i Tomelilla. Tjänsteresor inom Norden förekommer.

Din profil
Vi söker dig som har känsla för kvalitet och service samtidigt som att du har ett stort tekniskt intresse. Du har ett väl utvecklat ordningssinne, är noggrann i din planering och trivs att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter i ett stundtals högt tempo. Som person är du självgående likväl som du verkar för en god laganda. Då du i arbetet kommer att kommunicera med internationella kontakter krävs det att du har mycket goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har:


• Erfarenhet av VVS/ventilation genom att ha arbetat som installatör eller konsult
• Arbetat med AutoCAD/Revit eller liknande
• Kompetens inom nätverk och kommunikation mot överordnande styrsystem
• Kunskaper i andra språk

Vi erbjuder
En spännande tjänst med stora möjligheter att kunna påverka din roll med varierande och intressanta arbetsuppgifter. Med våra produkter skapar vi ett hållbart inomhusklimat men för oss är det lika viktigt att ha ett hållbart arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om utvecklingsmöjligheter. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv.

Våra värdeord ”Customer Empathy, Trust and Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra.

Med vårt motto ”Feel good inside” skapar vi världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?

Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan via www.swegon.com/jobb. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 februari 2021. För mer information om tjänsten, kontakta Sales Support Manager Catarina Holstein-Krag, Catarina.Holstein-Krag@swegon.se.

Vi undanbeder oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sagt om att arbeta på Swegon:
"Det är kul att jobba i ett innovativt företag som Swegon där kompetenta medarbetare tillsammans skapar ett bättre inomhusklimat för alla, och en hållbar framtid för våra barn och barnbarn genom energieffektiva och miljösmarta produkter”

–  Sales Support Officer, Franz Åstradsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024