Teknisk support

Teknisk support

Arbetsbeskrivning

Purmo Group fokuserar på framtiden.
Vi tror att det perfekta inomhusklimatet inte får vara på bekostnad av planetens klimat. När 17% av Europas totala förbrukade energi används för att värma eller kyla hem, och vi har världens bredaste erbjudande inom värme, kyla, system och kontroller, anser vi att det är vår plikt att göra skillnad. Detta för att vi är stolta över det vi gör och att vi bryr oss.
Vi är fast beslutna att vara ledande inom hållbara lösningar för inomhusklimat. Vi arbetar med spännande ny teknik, smartare produkter, mer kompletta lösningar och tar tag i möjligheter där vi kan vara en kraft för positiv tillväxt. Detta för att vi är modiga och ambitiösa och vi gör förändringar som är viktiga.
Om du är stolt över det du gör och du bryr dig; om du är modig och ambitiös ... kom och hjälp oss att göra förändringar som spelar roll.
Purmo Group Sweden (fd MMA) grundades 1950 och är idag marknadsledande i Sverige på produkter för rumstemperaturreglering. Vi är ett svenskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och koncept för flödesreglering. Vi minskar energianvändning och kostnad åt våra kunder i bostäder och kommersiella byggnader på våra utvalda marknader. Huvudkontor, produktion samt forskning & utveckling med 135 medarbetare ligger i Markaryd.
Att arbeta som teknisk support inom el och byggnadsautomation hos oss innebär att du får ta hand om de lite mer komplicerade frågorna från kunder och samarbetspartners. Du arbetar ständigt med att säkerställa långsiktiga goda relationer. Förutom ditt tekniska kunnande är det därför viktigt att du är social, serviceinriktad och att du trivs med att ha kundkontakt. Du är ett av våra viktiga ansikten utåt och representerar vårt företag och våra varumärken på ett föredömligt sätt oavsett om du är i kontakt med kunden via dator, telefon eller vid personliga besök. Du anstränger dig för att leverera lösningar och kan göra så även under högsäsong när det är ett högre tempo. Problemlösning är något som du tycker är kul och gör med ett leende. Vi förväntar oss att du tar ansvar för ditt arbete, att du är strukturerad och lätt att samarbeta med.
Vi söker dig som först och främst har ett tekniskt intresse, avslutad gymnasieutbildning med inriktning el och god vana av att arbeta med de vanliga Office-programmen. Du får gärna ha erfarenhet av styr och regler eller byggnadsautomation. Du talar och skriver obehindrat på svenska och är bekväm med och har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av något CRM-system är en klar fördel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och hur väl vi tror att du passar in på företaget och i gruppen.
Vi kan erbjuda ett arbete på ett stabilt företag där du ingår i ett positivt och framgångsrikt gäng som brinner för uppgiften. Vi är alltid nära kunden och uppfyller marknadens behov på ett snabbt och effektivt sätt där du är med och påverkar.
Du rapporterar till Tech Support Manager Nordic och ingår i ett team med erfarna kollegor. Du har dator och telefon som främsta arbetsverktyg.
Placeringsort är antingen Markaryd eller Helsingborg. Tjänsten inleds som ett vikariat med stor chans till övergång till en tillsvidareanställning. Vi intervjuar löpande när lämpliga ansökningar kommer in.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mma Markaryd
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2021
  • Ansök senast: 23 september 2021

Postadress

Järnvägsgatan 19
Markaryd, 28532

Liknande jobb


Teknisk Support Specialist

Teknisk Support Specialist

13 oktober 2024

11 oktober 2024