Teknisk support

Teknisk support

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Murrelektronik.

Om företaget:

Murrelektronik förser marknaden med optimerade lösningar för samtliga områden inom industriell automation. Deras framgångar grundas på innovativa produkter, välutvecklad marknads- och kundkännedom, effektiv logistik och stor kvalitetsmedvetenhet. Murrelektronik grundades i Oppenweiler år 1975 och har idag en ledande position på både inhemska och internationella marknader. Deras strävan efter att bevara goda relationer har vuxit fram ur filosofin att kund alltid står i främsta fokus när det gäller hur företaget tänker och agerar. De håller sig alltid uppdaterade gällande deras kunders och marknadens behov när det gäller produkter, prestanda, pris, kvalitet, logistik och service. Murrelektronik är uppbyggt på innovation och flexibilitet, som stödjs av en samarbetsvillig ledningskultur med korta beslutsfattningsvägar. De är verksamma i 50 länder och har globalt mer än 3200 medarbetare – vilket ger dem ett snabbt och brett kommunikationsflöde.

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk säljsupport arbetar du brett med hela Murrelektroniks produkt- och teknikområden. Här ingår du i ett team av kollegor med bred och lång erfarenhet ,där ni tillsammans arbetar med tekniska ärenden. Du arbetar nära försäljningsavdelningen med tekniska frågor rörande produktval, tekniska lösningar m.m. Utöver detta arbetar du även med att omvandla och strukturera produktdata från moderbolaget. Då Murrelektronik arbetar aktivt med webbaserade möten via egen studio, kommer du att både få delta och även hålla i sådana möten vid olika tillfällen.

Du kommer erbjudas en gedigen utbildning inom produktsortimentet och har stöttning från dina närmsta medarbetare. Målsättningen med rollen är ett fokus på interna supportuppgifter där du sitter i centrum för frågor gällande tekniska ärenden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning med inriktning el/automation
• Tidigare arbete inom el/automation som exempelvis skåpsbyggare, industrielektriker, elektriker eller dylikt.
• Stort intresse för relevant teknik
• Mycket god datorvana , då tjänsten är av administrativ karaktär.
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Vi ser att du som söker har en inbyggd servicekänsla, gillar att ha kontakt med olika personer vilket gör att din sociala kompetens är viktigt i den här rollen. Du arbetar tätt ihop med ditt team vilket ställer krav på din samarbetsförmåga. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera ett högt arbetstempo utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete.”

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teknisk support, supporttekniker, el, automation, säljsupport, Helsingborg, administration

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024