Teknisk Support

Arbetsbeskrivning

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.



Medarbetare till Teknisk Support NE

Drivs du av att leverera bästa möjliga tekniska support och vill starta året med ett nytt jobb?

Vi söker nu en kollega till vårt Tekniska Support team i Oslo.
Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett internationellt företag, med våra välkända varumärken inom vitvaror och hushållsmaskiner, Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau.

VAD VI ERBJUDER
Arbete i ett internationellt och expansivt företag med engagerade kollegor som har stor erfarenhet av att alltid leverera förstklassig service. Självklart får du en gedigen och anpassad introduktion.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i ett nordiskt team bestående av 14 personer fördelat på de olika länderna. Huvuduppgifterna inom denna roll består av att stötta fälttekniker med reservdelsplanering för bokade servicetider, ge teknisk support gällande BSH produkter och system till interna kollegor, externa Servicepartners, återförsäljare och konsumenter.

I denna roll ingår även en del produktutbildning mot interna och externa kollegor. Arbetstiden kommer vara förlagd till vardagar och tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders visstidsanställning. Start enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.

 
DIN PROFIL
Den ideala kandidaten uppnår följande kriterier:


• God förståelse kring elektriska processer
• Analytisk
• Starka IT-kunskaper
• Erfarenhet av vitvarureparation i hem och verkstad
• Behärskar norska, svenska och engelska obehindrat i tal och skrift,
kunskaper i andra nordiska språk och tyska är meriterande
• Innovativt tänkande
• Teamorienterad och har lätt för att samarbeta
• Lösningsorienterad
• Sinne för humor
• Erfarenhet av teknisk support är meriterande

Som person har du hög social kompetens, vilket gör att du kan bygga ärliga och respektfulla relationer, kommunicera produktivt och bygga förtroende.


NYFIKEN?
Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande vilket gör att vi kan anställa tidigare än sista ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. 

För frågor om tjänsten välkommen att kontakta Technical Support Manager Northern Europe , Mikael Wångdahl, tel. +46 070-697 41 93, mikael.wangdahl@bshg.com



BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BSH Home Appliances AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Landsvägen 32
None

Postadress

Box 503
SOLNA, 16929

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024