OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Om tjänsten
Som en del av vår Teknisk supportavdelning kommer du tillsammans med övriga i gruppen hjälpa våra säljare och servicetekniker med tekniska frågor gällande våra produkter. Detta kan t ex vara frågor i samband med projektering men det kan även handla om problemlösningar, felsökning eller att ta fram en speciallösning. Som en del av teamet blir du en viktig länk mellan säljorganisationen och fabriken med fokus på att stärka upp områden inom kompetensutveckling, kylteknik och systemlösningar
Du och teamet ansvarar för:
- Den dagliga supporten till Swegons sälj och serviceorganisation gällande produkter som ägs av Kvänumsfabriken och externa leverantörer.
- Kompetensutveckling av Swegons sälj och serviceorganisation
- Support av systemlösningar
Din profil
Vi söker dig som har ett intresse, och en känsla för kvalitet och service. Vi tror att du arbetar eller har arbetat som kyltekniker, elektriker, styr®ler eller som servicetekniker inom ventilation. Du har ett väl utvecklat ordningssinne, är noggrann i din planering och trivs att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter i ett stundtals högt tempo. Som person är du självgående likväl fungerande i grupp.
Då du i ditt arbete kommer att kommunicera med internationella kontakter krävs det att du har goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. B-körkort erfordras. Resor inom Europa kan förekomma.
Vidare ser vi att du är kundfokuserad och arbetar aktivt för att nå uppställda mål. Kunskap inom överordnade system är en merit. Du bör ha en känsla för kvalitet och service och ha ett stort tekniskt intresse samt en stark vilja att vara en del i vår ständiga utveckling som gör oss marknadsledande inom området ventilation och inomhusklimat.
Vi erbjuder
En spännande tjänst med varierande uppdrag. Vi erbjuder ett stabilt bolag i tillväxt med stora visioner om vad vi kan göra. Med våra produkter skapar vi ett bra inneklimat men för oss är det lika viktigt att ha ett bra arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar.
Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur ci agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv.
Vi skapar världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?
Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.swegon.se/jobb. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 27:e februari 2022.
För mer information om tjänsten, kontakta Niklas Drakfors, Head Of Technical Support via mail till Niklas.Drakfors@swegon.se.
Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.