Teknisk support

Teknisk support

Arbetsbeskrivning

Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.

Om tjänsten
Som en del av vår Teknisk  supportavdelning  kommer  du  tillsammans  med övriga i  gruppen  hjälpa  våra  säljare  och servicetekniker  med  tekniska  frågor  gällande  våra  produkter.  Detta  kan  t  ex  vara  frågor  i  samband  med  projektering  men  det  kan  även handla  om  problemlösningar, felsökning  eller  att  ta  fram  en  speciallösning.  Som en del av  teamet  blir du  en  viktig  länk  mellan  säljorganisationen  och  fabriken med fokus på att stärka upp områden inom kompetensutveckling, kylteknik och systemlösningar

Du  och  teamet  ansvarar  för:

-  Den dagliga supporten till Swegons sälj och serviceorganisation gällande  produkter  som  ägs  av  Kvänumsfabriken och externa leverantörer.
-  Kompetensutveckling av Swegons sälj och serviceorganisation
-  Support  av  systemlösningar

Din  profil
Vi  söker  dig  som har ett intresse, och en känsla  för  kvalitet  och  service. Vi tror att du arbetar eller har arbetat som kyltekniker, elektriker, styr&regler eller som servicetekniker inom ventilation. Du  har  ett  väl  utvecklat  ordningssinne,  är noggrann  i  din  planering  och  trivs  att  arbeta  med  omväxlande  arbetsuppgifter  i  ett  stundtals  högt  tempo.  Som  person  är  du  självgående likväl fungerande  i grupp.

Då  du  i  ditt  arbete  kommer  att  kommunicera  med  internationella  kontakter  krävs  det  att  du  har  goda  kunskaper  i  engelska  och svenska,  både  i  tal  och  skrift. B-körkort erfordras. Resor inom Europa kan förekomma.

Vidare  ser  vi  att  du  är  kundfokuserad  och  arbetar  aktivt  för  att  nå  uppställda  mål.  Kunskap  inom  överordnade  system  är  en  merit.  Du  bör ha  en  känsla  för  kvalitet  och  service  och  ha  ett  stort  tekniskt  intresse  samt  en  stark  vilja  att  vara  en  del  i  vår  ständiga  utveckling  som  gör oss  marknadsledande  inom  området  ventilation  och  inomhusklimat.

Vi  erbjuder
En  spännande  tjänst  med  varierande  uppdrag.  Vi  erbjuder  ett  stabilt  bolag  i  tillväxt  med  stora  visioner  om  vad  vi  kan  göra.  Med  våra produkter  skapar  vi  ett  bra  inneklimat  men  för  oss  är  det  lika  viktigt  att  ha  ett  bra  arbetsklimat.  Därför  har  vi  en  öppen  organisation  med korta  beslutsvägar  och  gott  om  både  utvecklingsmöjligheter  och  spännande  utmaningar.

Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur ci agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv.

Vi skapar världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?

Kontaktinformation
Välkommen  med  din  ansökan  via  vår  hemsida  www.swegon.se/jobb.  Vi  tillämpar  löpande  urval  och  ser  gärna  att  du  skickar  din  ansökan så  snart  som  möjligt,  dock  senast  den  27:e  februari  2022. 

För  mer  information  om  tjänsten,  kontakta Niklas Drakfors, Head Of Technical Support via mail till Niklas.Drakfors@swegon.se.

Vi  undanbeder  oss  vänligen  men  bestämt  direktkontakt  med  bemannings-  och  rekryteringsföretag  samt  försäljare  av  ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


23 september 2024