Teknisk Support

Teknisk Support

Arbetsbeskrivning

Logisnext Sweden är en del av det globala Mitsubishi Logisnext-koncernen och erbjuder den svenska marknaden egentillverkade lagertruckar och motviktstruckar, truckservice på alla märken, uthyrning och finansiering, begagnade truckar med mera. Vårt svenska kontor ligger i Mölnlycke, strax utanför Göteborg.

Vi erbjuder en perfekt blandning av japansk kvalitet och teknologi, tillsammans med svensk design, användarvänlighet och ergonomi. Vi har samlad branscherfarenhet sedan 1949 och vårt uppdrag att leverera produkter med toppkvalitet håller fortfarande i sig.



Till vår avdelning Product Support söker vi nu en ansvarstagande och driven person. Du kommer arbeta i en grupp bestående av 5 personer som ansvarar för teknisk support, garantihantering, eftermarknadsmodifiering, sälj-support samt utbildning men även andra uppgifter där så behövs. Det är ett mångsidigt jobb med många kontakter internt och även till viss del med våra leverantörer och kunder. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Mölnlycke.

Arbetsuppgifter
Som Teknisk Support sköter du den tekniska supporten av våra truckar, främst gentemot våra servicetekniker i både Sverige och Norge. Du kommer även vid behov stötta säljavdelningen vid designförfrågningar samt olika eftermarknadsmodifieringar. I rollen ingår även att vara behjälplig med att samordna och utveckla vår hantering av garanti-ärenden. 

Kvalifikationer
.Teknisk utbildning inom exempelvis fordonsel, mekanik och hydraulik
.Bred teknisk kompetens
.Erfarenhet från tidigare support-roller är meriterande
.Goda förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
.Kunskap/erfarenhet av att arbeta i Office365

Personliga egenskaper
Eftersom du skall förmedla information och kunskap till våra tekniker, behöver du vara social och ha en god pedagogisk förmåga. Du behöver vara lyhörd och serviceinriktad samt ha en god förmåga att hantera många ärenden samtidigt, stora som små.
 
Det är mycket viktigt att du trivs med struktur och kan skapa den om det saknas. Vi tror det här är en roll för en person som gillar ordning och reda. Du gillar att ta ansvar, att kunna påverka och driver gärna på för att få saker gjort.

Vi erbjuder
Vi är en platt och prestigelös organisation i Sverige som tillhör ett stort internationellt företag. Materialhantering är en framtidsbransch som förutspås att växa ytterligare i många år. Organisationen är väletablerad och våra servicetekniker erbjuder svåröverträffad service till våra kunder i hela Sverige.

För rätt person erbjuder vi ett varierande, stimulerande och ansvarsfullt arbete i ett internationellt företag i en roll som har stor betydelse för våra tekniker och i slutändan även för våra kunder 

Tycker du att beskrivningen passar väl in på dig? Välkommen med din ansökan!
Observera att urval och intervjuer sker löpande, varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag..

 

Vi undanber oss all kontakt från rekryteringsföretag eller liknande företag i samband med denna rekrytering.

Kontaktinformation
Harri Puronen, Product Support Manager, 031-98 41 71, harri.puronen@logisnext.eu

Bo Lindquist, HR Manager, 031-98 42 09, bo.lindquist@logisnext.eu

Arbetsplats
Metallvägen 6

435 33 Mölnlycke

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logisnext Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Postadress

Stålvägen
LINDÅS, 36142

Liknande jobb


Servicetekniker

22 november 2024

Fibertekniker till Transtema i Göteborg!

Fibertekniker till Transtema i Göteborg!

22 november 2024

22 november 2024

Maskinreparatör

22 november 2024