OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Monitor har ett tydligt mål och vi växer kraftig, därmed behöver vi fler duktiga medarbetare som drivs av att sätta kunden i fokus. Är det du?
Monitors supportavdelning gör det möjligt för våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet. Med kunskap, expertis och förmågan att snabbt lösa kundens frågeställning ökar vi effektiviteten hos våra kunder.
Om Monitor
Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – MONITOR – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundens vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi drygt 330 anställda globalt, varav cirka 200 jobbar i Hudiksvall. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik och vi leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område.
Varför jobba på Monitor ERP System?
Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen.
Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter.
Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående.
Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.
Om rollen
I din roll kommer du att supportera i tekniska frågor kopplat till vårt system MONITOR G5. Via telefon, e-post och fjärrstyrning hjälper du våra B2B kunder med olika frågeställningar och utifrån dess komplexitet ska du finna en lösning. Frågornas karaktär är högt som lågt, allt från problem med skrivaren, att kunden inte får ut önskad data, till ärenden rörande prestanda, nätverk, databaser, IT-miljöer etc. Det är även meriterande om du har erfarenhet av SQL-server. Vi jobbar varje dag med att analysera, utbilda och stötta våra kunder. Varje samtal är unikt och därmed erbjuds du en roll med stor variation. Som teknisk-support har du en viktig uppgift att i varje kontakt, ge kunden det bästa av Monitor. Då all utveckling och distribution av MONITOR sker internt, finns det en gedigen kompetens och kontaktvägarna är korta.
Om teamet
Du kommer ingå i supportteamet för MONITOR G5 som är vår senaste generation av vårt ERP-system. Supportavdelningen består av 70-tal medarbetare fördelat på tre grupper, teknik, MPS och ekonomi. Merparten av Monitors support finns i Hudiksvall och några i Malaysia. Det är en stor avdelning med flertal olika bakgrunder och erfarenheter. Vissa av oss kommer direkt från skolan medan andra har mångårig erfarenhet från olika verksamheter inom tillverkande industri, IT/teknik eller ekonomi. Vi är stolta över den variation och expertis som finns inom vårt team. Gemensamt för oss alla är att vi brinner för att underlätta vardagen för våra kunder. Hos oss är det högt i tak med en skön och trivsam laganda. I vår kultur stöttar och utmanar vi varandra för att växa, både som grupp samt i vår yrkesroll.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är en framåt person som trivs i rollen att arbeta i nära kontakt med våra kunder. I vår roll är det viktigt att vara lyhörd för att förstå kundens behov, arbeta lösningsfokuserat och pedagogiskt för att hitta rätt lösning samt öka kundens kunskap. Du måste trivas med att använda telefon som ditt främsta verktyg och du behöver en relativt hög kunskap inom det IT-tekniska området.
För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar från start och därmed kommer du tilldelas en mentor, dessutom har varje team en teamchef samt gruppledare som dagligt stöd. Bäst av allt, du blir en del av ett riktigt engagerat och kunnigt team som tar hand om varandra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i rekryteringen och ser därför att du identifierar dig med våra värdeord: jordnära, engagerad och långsiktig.
För att trivas i rollen bör du känna igen dig i följande:
Du har kunskap inom det IT-tekniska området (Akademisk utbildning/kurser, har ett gediget intresse eller annan relevant arbetslivserfarenhet)
Du är en van administratör, noggrann, effektiv och trivs med kundkontakt såväl via e-post som via telefon.
Du gillar att arbeta i ett högt tempo, ta eget ansvar och egna initiativ men också att arbeta i team.
Du tycker att problemlösning är både roligt och motiverande.
Du kan uttrycka dig mycket väl i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande om du dessutom:
Har tidigare erfarenhet från en liknande roll, där kundservice och support är en naturlig del i ditt arbete.
Erfarenhet av att jobba i och använda MONITOR eller andra affärssystem.
Erfarenhet av SQL-server
Behärskar något av följande språk: Tyska, finska, polska eller något av de baltiska språken.
Mer information och rekryteringsprocessen
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Trädgårdsgatan 7, 82430 Hudiksvall
Omfattning: Heltid 100%
Arbetstider: Mån-fre: 08.00-17:00 med möjlighet till flextid.
Ansökan: I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV och personliga brev. Urval och intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdagen, 3 april 2022
Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
För mer information, vänligen kontakta Johanna Jonsson, HR. Johanna.Jonsson@monitor.se
Välkommen med din ansökan!