Teknisk Support

Teknisk Support

Arbetsbeskrivning

Ngenic är ett snabbväxande företag inom fastighetsautomation och kunderna blir allt fler. Ngenic arbetar med digitalisering och effektivisering av energisystem, med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och energiföretag som kunder.
Teknisk Support på Ngenic är en bred roll med ansvar för kundservice. Vi erbjuder dig en spännande tjänst med möjlighet att växa tillsammans med företaget. Du får en central roll i teamet med goda möjligheter till att påverka och forma hur ni ska arbeta framåt. Ngenic hjälper konsumenter, fastighetsägare och energibolag att bidra till ett mer hållbart samhälle.
Arbetet går ut på att hantera supportärenden, i första hand för våra mät- och styrsystem, via mail och telefon. Andra uppgifter kan vara att planera och samordna serviceinsatser i fält och administrativa ärenden. I rollen som Teknisk Support är du ansvarig för att inkommande ärenden registeraras, löses och återkopplas till kund. Vid tillfälliga toppar kan du få hjälpa till att med våra leveranser.
Som person är du analytisk, lösningsorienterad och har en förmåga att kunna ta även de svåra samtalen och vända dem till något positivt. Du har en fallenhet för att förklara teknik på ett lättförståeligt och tillmötesgående sätt. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift och du har mycket god datorvana. Förståelse för värmepumpar, reglerteknik, nätverk, fjärrvärme, eller vana av teknisk felsökning är meriterande.
Ngenic erbjuder en gedigen upplärning för denna roll. Det innebär att tidigare erfarenhet är meriterande men att vi kommer lägga mycket stor vikt vid dina personliga kvalitéer.
Vi ser det som en självklarhet att du delar Ngenics värdegrund: Samhällsnytta, Gemenskap och Kvalitet (https://ngenic.se/foretag/om-oss/).

Formella krav:
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Innan anställning kommer vi att be dig visa upp ett utdrag från belastningsregistret.

Omfattning
Heltid
Placeringsort
Uppsala
Ersättning
Fast lön

Tjänsten tillträdes efter överenskommelse. Ansökan oss tillhanda senast 31:a maj via mail: jobba@ngenic.se, ansökningar utvärderas löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ngenic AB Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Postadress

Kungsgatan 41
Uppsala, 75321

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024