OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du komma till en centralt belägen arbetsplats med tilltalande lokaler, i en arbetsgrupp med mångfald och framåtanda? Har du dessutom en bakgrund inom antingen kundservice, fastighet eller teknik och är redo för nästa steg?
Då har vi ett uppdrag till dig. Just nu söker vi en teknisk kundkoordinator till Göteborg Energi.
Uppdragen ingår i Randstads uthyrningsverksamhet vilket innebär att du som ambulerande konsult kommer att vara anställd av Randstad men arbeta på Göteborg Energi. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Ansvarsområden
På denna enhet inom kundservice kommer du att arbeta som teknisk kundkoordinator. Här är arbetsuppgifterna blandade och vi mottar alla slags ärenden inom teknisk support. Bland arbetsuppgifterna ingår bland annat:
ta emot och hantera felanmälan
felavhjälpning
tidsbokningar
teknisk support inom våra olika produktområden
Rollen ansvarar för att generellt kunna svara på frågor om företagets produkter/tjänster i både telefon och interna ärendehanteringssystem. Detta innebär att du kommer att handha/lösa och ansvara för kundärenden i syfte att säkerställa och höja kundnöjdheten.
För att lyckas i tjänsten krävs ingen teknisk bakgrund. Vi har kompetensen och kommer ge dig en lång introduktion. Vad du däremot behöver vara är nyfiken! Hos oss på teknisk support kommer du att få lära dig alla möjliga spännande saker inom såväl kundhantering som elnät.
Arbetstider kan variera, öppettider är 24h året om. Treskift är aktuellt för denna tjänst, och beredskap kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
fungerar väl tillsammans med andra
är duktig på att fatta beslut, ta initiativ och improvisera och prioritera
har ett naturligt kundfokus och vill slutföra dina ärenden med en nöjd kund som resultat
har en treårig gymnasieutbildning eller motsvarande
Meriterande är om du:
tidigare har arbetat med kundhantering, tex teknisk support, kundservice eller annat serviceyrke med högt kundfokus
Utöver detta krävs det att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt en mycket god vana att arbeta vid datorn och i olika datasystem. Behärskar du dessutom ett tredje språk utöver svenska och engelska är det meriterande
Om företaget
Göteborg Energi AB
Göteborg Energi är mer än ett vanligt energibolag. Vi är göteborgarnas eget energibolag och ägs av Göteborgs Stad. Förutom att skapa hållbara och trygga lösningar inom energi och stadsfiber så jobbar vi också för ett större mål - ett hållbart Göteborg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044