Teknisk Support Agent till Zyxel (Dansk eller Finsktalande)

Arbetsbeskrivning

I över 20 år har Zyxel varit en av världens starkaste leverantörer när det gäller nätverksprodukter. Företaget ansluter mer än 400,000 små och medelstora bolag och upp till 70 miljoner slut användare världens runt. Med förmågan att anpassa och förnya nätverksteknologi ligger företaget i framkant när det gäller att förstå anslutning för telekom- / tjänsteleverantörer, företag och hemanvändare. År 2014 nådde Zyxel 100 miljoner för produktleveranser över hela världen, de letar nu efter en innesäljare till sitt huvudkontor i Stockholm.



Om rollen

Rollen som Teknisk Support Agent kommer du vara ansvarig för att ta och logga teknisk support för olika nätverks- och säkerhetsprodukter. Det kommer att finnas olika varianter av supportmaterial för att samla information i samarbete med våra kunder för att undersöka och isolera problem, och eskalerar problem utöver deras tekniska kapacitet till teknisk supportchef där så är lämpligt. Du kommer att få arbeta nära dina kollegor och team inom Zyxel där det behövs, bidra i alla slags initiativ som körs inom Zyxel Support Campus för att göra det mer värdefullt och driva förändring.



Ansvarsområden

- Ge teknisk support på första och andra linjen till användare från Europa, svara på supportfrågor via alla kanalsamtal, e-post, forum, sociala medier etc.
- Underhålla och ha en logg över eventuella upptäckta problem och problem som skapar fel.
- Att upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor och följa alla principer för vår servicehantering.
- Att ta äganderätten till användares problem och vara proaktiv när man hanterar dessa.
- Hjälp till att skapa och uppdatera dokumentation för varje produkt.
- Testa nya koder och funktioner på både befintlig och ny hårdvara.
- Ta eskalerade problem till ledningen och supportorganisationen vid behov när det behövs.
- För att replikera problem med testutrustning.
- Ta vidare problem/frågor från vecka till vecka till ledningen
- Utmärkt nätverksupplevelse, TCP / IP-kunskap inklusive praktisk erfarenhet av trådlösa ADSL, LAN- och WAN-produkter.
- Kunskap om växling (VLAN, 802.1p, 802.1q, 802.1w, QoS).
- Kunskap om säkerhet (Firewalls, VPN).
- Förståelse för flera stationära operativsystem inklusive Windows, Mac och Linux
- MS Office 365-applikationer (Excel, Powerpoint, Word osv).
- Utmärkt allmän datakunskap.


Erfarenhet

Vad vi anser att du behöver

- Ha bra kundservice och kommunikationsförmåga.

- Behärskar engelska och ytterligare ett språk som danska, finska, svenska (läsning, skrivning, tal).

- Är en lagspelare med självmotivation och stark drivkraft.

- Ha starka presentationsförmåga.

- Är en problemlösare med en önskan att se problem lösta.

- Har körkort (B-körkort).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Retail Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb


Systemadministratör inom Unix Server

Systemadministratör inom Unix Server

28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024

27 november 2024