OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Descartes.
Om företaget:
Descartes är en global koncern inom logistiklösningar med över 1.300 anställda, varav ca 85 arbetar i Norden. Descartes hjälper kunder över hela världen genom lösningar som ger dem tillgång till de beslutsstöd – inom strategisk ruttplanering, transportoptimering och tullhantering – som krävs för full visibilitet och automatisering genom leveranskedjan. Descartes huvudkontor ligger i Waterloo, Kanada och det nordiska huvudkontoret ligger centralt på Skeppsbron i Malmö.
Läs mer på https://www.descartes.se och se filmen om några av Descartes medarbetare: https://vimeo.com/359331510
Arbetsuppgifter:
I din roll ingår du i ett team om tio personer som arbetar med teknisk support kopplad till Descartes lösningar inom tull och transportadministration. Här tar du ett stort ansvar och det är viktigt att du trivs med kundorienterat arbete i att tillhandahålla 1:a och 2:a hands support till såväl nordiska som europeiska kunder.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
– Hantering och uppföljning av mjukvaruproblem eller förfrågningar som inrapporterats av kunder
– Bistå med lösningar genom SQL analys
– Felsökning i databaser
– Proaktivt hålla kunderna informerade om aktuell status i ärenden
– Koordinera och samordna med andra interna delar av organisationen såsom R&D, Professional Services och sälj för att hitta lämpliga lösningar på supportärenden
För att leverera den bästa kundupplevelsen samarbetar du mycket internt med både utvecklings- och säljavdelningarna.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Arbetslivserfarenhet av IT-support, servicedesk eller databaser
• Tidigare erfarenhet av applikationssupport och relaterade CRM system såsom SAP, JIRA etc
• Grundläggande kunskaper av att läsa och skriva PL SQL
• Erfarenhet av olika Microsoft Windows operativ systemversioner
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Vi söker dig som är teamorienterad, trivs i ett öppet företagsklimat och som gärna bidrar till gemenskapen. Som person är du positiv och energisk vilket avspeglar sig i dina kundrelationer såväl som i det interna samarbetet. Du har analytiska och problemlösande färdigheter samtidigt som du är serviceminded och fokuserar på kundnöjdheten. Ditt arbetssätt präglas av struktur och ordning där du hela tiden har en god överblick över helheten.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: teknisk support, kundsupport, IT-support, support, teknik, IT, databas, SQL, MS SQL, PL/SQL, kundservice, client service, helpdesk, teknisk kundservice, kundtjänst, service support, Malmö, support analyst, databasutvecklare, 1 st line, 2nd line, 3rd line, customer care, tullsystem, logistisksystem, SAP, applikationssupport, applikationer, SaaS, mjukvara, software
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund