OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare till teknisk support via telefon och email, till ett finansbolag i Stockholm.Supporten är till företagets kunder som består av internationella börser, samt banker och mäklare främst i Norden, du kommer att ha kontakt med internationella kunder och du måste alltså kunna både tala och skriva engelska.Supporten rör allt från felsökande av nätverksuppkopplingar till funktionella problem med börshandelsapplikationer.Din profil: - Du har en teknisk utbildning; gärna som civilingenjör, systemvetare eller annat.Det är ett extra plus om du också har läst ekonomi.- Goda kunskaper i Unix och Windows.- Goda kunskaper i datakommunikation - Engelska och svenska flytande i tal och skrift.- Erfarenhet från kundservice - Erfarenhet och/eller ett brinnande intresse för finansmarknaden Arbetet utförs i 2-skift, varannan vecka börjar du 06:30 och varannan vecka slutar du 22:00.Du är genuint intresserad av finansmarknaden samt är bra på att hantera olika slags människor och tekniska situationer som kan dyka upp.Du är en drivande person med verbal och social begåvning som gillar att lösa problem. Du kan vara nyutexaminerad - om du är rätt person med rätt inställning och rätt intresse samt en stor portion ambition!