Teknisk support, danskalande

Teknisk support, danskalande

Arbetsbeskrivning

IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.



För kunds räkning söker vi dansktalande supporttekniker till kundens 1:a linje. Uppdraget, som är ett långsiktigt konsultuppdrag innefattar goda möjligheter till utveckling. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.



OBS! Ett krav är att du har goda kunskaper i danska, både vad gäller tal och skrift.



Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:

- Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
- Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
- Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
- Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.




Vem vi söker:

- Du har goda kunskaper i danska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
- Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
- Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
- Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
- Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.


I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina kunskaper:

Du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:

- Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: - Ärendehanteringssystem
- Fjärrsupport mha av Team Viewer, Remote Desktop, Citrix Shadow
- Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
- Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)




- Citrix
- Microsoft Office 2007/2013 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
- Active Directory
- Office365
- Microsoft Exchange 2007/2013
- Windows Server 2008/2003
- Windows 7
- Windows 10


Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Nodby, 0704496513

Kontaktpersoner på detta företaget

Niclas Nodby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2019
  • Ansök senast: 27 maj 2020

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 7, Stockholm
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 7
Stockholm, 11144

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024