Teknisk support - elkraft och Ecostruxure - 006ESS

Teknisk support - elkraft och Ecostruxure - 006ESS

Arbetsbeskrivning

Schneider Electric söker dig som har intresse för teknik och trivs med att stödja och arbeta nära våra kunder.
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att via telefon, e-post och chat hjälpa våra kunder med teknisk support inom vårt erbjudande EcoStruxure Power. Det innebär att du ger support på våra produkter och lösningar inom elektrisk distribution men framför allt besvarar du frågor från våra kunder gällande kommunikation och mjukvaror för styrning/övervakning samt ihop-/uppkopplade system. Exempel på lösningar där du kommer att ge support är: Wiser, Ecostruxure Power commision, Ecodial Advanced Calculation och Smart Panels. I rollen ingår även att pro-aktivt skapa FAQ:er och marknadsföra digitala hjälpmedel.
Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med support inom eldistribution, men då vårt Ecostruxure-erbjudande spänner över många produkter och lösningar måste även supporten gör det. Du kommer därför att arbeta nära de andra grupperna - framförallt med support mot våra strömställarprodukter. Din position blir avgörande för vår förmåga att även framgent utveckla goda kundrelationer och skapa nya affärsmöjligheter.
Vi ser att du har flera års erfarenhet av praktiskt arbete från eldistribution och då inom installation/drifttagning/service och drift/övervakning/styrning. Du är kunnig inom kommunikationsprotokoll, mjukvaruhantering, programmering och har antagligen en YH- eller gymnasieutbildning inom området. Vi skulle heller inte bli förvånade om du - oavsett din arbetsplats och roll idag - ofta är den som utför felsökning och problemlösning. Om du dessutom har erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion och är van att använda CRM- och/eller ärendehanteringssystem är det ett stort plus. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Samarbete är ett nyckelord för att du ska trivas hos oss och det är viktigt att du är serviceinriktad, engagerad och nyfiken.
Placeringsort är i Helsingborg, Nyköping eller Solna.
Vi bearbetar ansökningarna löpande så anmäl gärna ditt intresse snarast via via www.se.com/se/jobb. Välkommen med din ansökan!
Vid frågor går det bra att kontakta Anna Kjellberg, Talent Acquisition Specialist, tel. 072-231 61 95.
På Schneider Electric kallar vi det Life is On
#LifeIsOn #SchneiderElectric

Kontaktpersoner på detta företaget

Human Resource

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schneider Electric Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 december 2020
  • Ansök senast: 1 januari 2021

Besöksadress

Frösundaviks allé 1
None

Postadress

Box 9026
Stockholm, xxxxx

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024