Teknisk support för App-lösningar hos Svea

Arbetsbeskrivning

Att betala i appar hör nu för tiden till vanligheterna! På Svea skapar vi snygga, skräddarsydda och funktionella betallösningar och appar för våra kunder inom en mängd olika branscher. Har du ett stort tekniskt intresse, har arbetat med någon form av support och vill ta steget in i en roll där du har möjlighet att växa och utvecklas vidare inom en framåtlutad organisation?

Vad kommer du att göra?
I den här rollen ansvarar du för att våra kunder får en trygg och smidig upplevelse av våra betallösningar, med särskilt fokus på Svea Wallet (se filmen nedan för mer info om den!). Du hjälper både nya och existerande kunder där du hanterar daglig support, både teknisk och administrativ. Arbetet innebär bl.a. felsökning av transaktioner, att stötta kunder vid test av betalflöden som t.ex. Swish och fakturabetalning, support av hårdvara så som iPad, kassor och nätverk samt hjälpa våra utvecklare med frågor som rör implementationen av Svea Wallet. (https://cloud.brandmaster.com/shared/assets/f2199a1b80cbbc9bbedc)

Vår förväntan är att du ska kunna reda ut var felet ligger och hjälpa kunden på bästa möjliga sätt!

Därför är en viktig del av arbetet kommunikationen gentemot våra kunder, där du blir ansiktet utåt för våra produkter och har telefonen och mailen som dina främsta arbetsverktyg.
Det kan förekomma resor och jour i tjänsten.

Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som är en serviceminded person med ett stort tekniskt intresse, som trivs i en roll där du får arbeta med tekniska frågor på många nivåer i kontakt med kunderna! Vi tror du har:

- Tekniskt intresse, gärna av system som består av både hårdvara och mjukvara
- Erfarenhet av arbete inom support (t.ex. IT-support, produktsupport, kundsupport) eller arbete med mycket kundkontakt
- Övergripande förståelse för appar
- Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
- B-körkort


Vem är du?
Vi tror att du gillar att sitta med tekniska utmaningar, kanske på jobbet eller på hemmaplan, där du drivs av att hitta lösningar och förstå vad som orsakar olika utfall. Du har en god logisk förmåga och är en lösningsorienterad person som ser möjligheter snarare än problem. Det är viktigt att du är pedagogisk och lyhörd för vad våra kunder behöver hjälp med samt att du har en god kommunikativ förmåga. Vidare tror vi att du är driven och framåtriktad och besitter god förmåga att lösa flera olika problem parallellt. Du är initiativrik och noggrann med stort fokus på att ge kvalitativ service åt våra kunder.

Om Svea
I 40 år har vi fungerat som finansieringspartner till företag och därigenom hjälpt dem nå och överstiga sina mål! Svea Apps designar och utvecklar appar, self service-kassor samt betallösningar för appar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024