OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se
Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
Är du serviceminded och brinner för problemlösning? Vill du jobba i en varierande roll där du har möjligheten att kombinera nära kundkontakt med systemfrågor? Då kan du vara vår nya kollega till vårt Service Center- team i Växjö.
Om rollen
I rollen kommer du att arbeta med teknisk support åt kunder och kollegor inom HR- och lönesystemet HR-plus. Du kommer självständigt och tillsammans med dina kollegor erbjuda support samt kompetensutveckling inom systemet. I rollen jobbar du regelbundet med hantering av inkommande ärenden, teknisk felsökning och problemlösning där du löser majoriteten av frågorna som kommer in. Du har ett nära samarbete med de interna avdelningarna för hosting och utveckling för att tillsammans lösa kundens problem.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Teknisk support via ärendesystem och telefon
Ärendehantering
Felsökning i varierande miljöer
Problemlösning
Vem söker vi?
Vi söker dig som vill jobba i en teknisk och social roll. I rollen har du en viktig del i verksamheten där du erbjuder både support och kompetensutveckling inom systemet. Som person ser vi gärna att du är driven, positiv och lösningsorienterad. Du är lättlärd och trivs i en miljö med högt tempo. Vi ser gärna att du brinner för teknik och har en god datavana. För att passa in i rollen bör du ha grundläggande erfarenhet från IT-system/databaser. Din vardag kommer att präglas av mycket kontakt med kunder och kollegor, varför vi ser att du är en pedagogisk person med en god muntlig samt skriftlig kommunikationsförmåga som brinner för att ge bra service.
Vi tror att du har en högskole-/universitetetsexamen inom systemvetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
En eller flera av följande kompetenser är meriterande:
Tidigare erfarenhet av lönesystem
Tidigare erfarenhet av SQL och felsökning i databaser
Tidigare erfarenhet av kundkontakt
Tidigare erfarenhet av support av komplexa system
Vad erbjuder vi?
Hos oss jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.
Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.
Mer om Madelene och ditt framtida team:
Hej! Mitt namn är Madelene Dunberg och jag är chef för Training & Service Center HR-plus. I mitt team jobbar ett härligt gäng med olika kompetenser och erfarenheter. Jag söker efter dig som gillar att ha kunden i fokus och att hela tiden utveckla såväl dig själv som vår serviceleverans. Har du några frågor kopplat till tjänsten får du gärna höra av dig till mig. Jag ser fram emot din ansökan!
Ansökan
Du söker tjänsten via länken. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 21 februari 2021.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Madelene Dunberg, Support Manager
madelene.dunberg@visma.com Telefon 0768 13 66 33
Vill du veta mer om Visma Enterprise?
Visma Enterprise ingår i en av Europas största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar ca 430 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att utveckla lösningar för ett mer hållbart samhälle.
Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Svensson
+46 10 141 1580, +46 70 413 1811
Ann-Katrin Karnevald
+46 101413793, +46 705426196
Mårten Kihlbom
+46 101413795, +46 708517777
Elisabeth Mjöbring
+46 1533, +46 761330773
Kristin Johansson
+46 10 141 37 84, +46 761030986
Mikko Keinonen
+46 70280 19 98
Carita Öhman
+46 708664409
Sofia Skötte
+46 10 1411 492, +46 70 608 29 34
Mikael Marthinsen
+46 10-141 38 24, +46 70-675 97 82
Jenny Edenberg
+46 72 857 01 82