Teknisk support Gardena After Sales

Teknisk support Gardena After Sales

Arbetsbeskrivning

Har du intresse för såväl kundservice som tekniska produkter? I såfall kan vi erbjuda dig en spännande roll som Technical & Customer Support för Gardena Divisionen inom Husqvarna Group.
Gardena ”A full garden supplier” erbjuder ett fullsortiment av trädgårdsprodukter avsedda för hemanvändare. Våra innovativa premiumprodukter har sitt säte i Tyskland men säljs idag världen över. Som en del av Gardena får du möjligheten att ingå i ett framåtsträvande, familjärt och passionerat team och samtidigt verka inom en global organisation med en internationell kontext.
Om rollen
Vi kan erbjuda dig en varierad och bred roll där du får arbeta både med traditionell kundssupport, teknisk support samt under lågsäsong stötta med arbetsuppgifter såsom produktadminstration och förbättringsarbeten inom ditt område. Du har kontakt både med slutkonsumenter och återförsäljare/dealers. Den största delen av kommunikation sker per mail men du ingår också i en telefonslinga tillsammans med övriga kollegor.
Din placering blir tillsammans med den svenska försäljningsorganisationen med bas i Huskvarna där du får förmånen att arbeta nära teamet om sju personer inom Customer Support och Technical Support som supporterar den svenska marknaden.
Rollen gäller ett vikariat som sträcker sig ca.1år med chans till förlängning


Om dig


För att lyckas i rollen behöver du vara en person som kan agera inom flera olika områden. Du är serviceminded och liksom resten av vår organisation har du kunden i fokus och går gärna en omväg för att tillgodose kundnöjdhet.

Som person är du positiv, öppensinnad och en lagspelare. Dina arbetsuppgifter hanterar du både självständigt, strukturerat, flexibelt och med en hög stresståliget. Du trivs med att nätverka med dina kollegor och uppskattar särskilt den internationella kommunikationen tjänsten innebär. Vidare är du kreativ och öppen för nya lösningar samt innehar en hög digital kompetens och kan bidra till att vi utvecklar vår kommunikation med kunder online (e-commerce, chats etc).


Det är en stor fördel om du både har ett starkt intresse och en hög kunskapsnivå om tekniska produkter och tidigare har arbetat inom kundservice och trivs med detta.


Kompetenskrav
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper inom engelska i tal och skrift
Goda kunskaper inom Microsoft 365
Tekniskt intresse

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och ett personligt brev. Vi tar ej emot ansökningar via e-mejl på grund av GDPR. Vi behandlar ansökningar löpande så ansök gärna så snart som möjligt.
För frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta Caroline Karlsson på caroline.a.karlsson@husqvarnagroup.com. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Max Johansson på max.a.johansson@husqvarnagroup.com.


Fackliga representanter: Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com, Cameron Rad – Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Företräder samtliga Saco-förbund), cameron.rad@husqvarnagroup.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Caroline Johansson

Helena Pettersson
036-173066
Elin Andersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Husqvarna AB .
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2022
  • Ansök senast: 24 februari 2022

Besöksadress

Södra Strandgatan 3
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024