OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk Support till Schneider Electric i Helsingborg, Nyköping eller Stockholm.
Schneider Electric söker dig som har intresse för teknik och trivs med att stödja och arbeta nära våra kunder.
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du hjälper våra kunder med teknisk support kring följande produktområden:
• Hemautomation – KNX, Wiser etc.
• Strömställare och uttag - Exxact, Renova, Trend etc.
• Div. installationsmaterial och verktyg – Testinstrument, arbetsbelysning etc.
Det förekommer även support kring våra produkter från Wibe, Thorsman och Actassi. Våra kunder är till största delen grossister, installatörer samt föreskrivare, men även privatpersoner och andra kundkategorier förekommer. I rollen ingår även support till våra säljare och offerthandläggare.
Supporten sker via telefon,e-post och chat I rollen ingår även att pro-aktivt skapa FAQ:er och marknadsföra de hjälpmedel som redan finns tillgängliga på vår hemsida.
Du kommer ha en viktig position inom vårt kundcenter, då bra service och support gentemot våra kunder utgör grunden till våra fortsatta relationer och utveckling. Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Helsingborg, Nyköping eller Stockholm. Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med liknande frågor och vara en del av ett härligt gäng.
Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du har en YH- eller gymnasieutbildning inom el. Du kanske idag arbetar som elektriker, tekniker eller el-konstruktör, detta för att kunna förstå och möta våra kunder på bästa sätt. Har du erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion är det ett stort plus. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vårt CRM verktyg är ”Salesforce” där loggar vi ärenden som berör våra kunder. Samarbete är ett nyckelord för att du ska trivas hos oss och det är viktigt att du är serviceinriktad, engagerad, initiativrik och nyfiken som person.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Linus Magnusson, tel. 076-126 05 26.
Registrera din ansökan www.se/com/se/jobb. Urvalet sker löpande så skicka gärna din an sökanredan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life is On
Kontaktpersoner på detta företaget
Human Resource
Therese Thunström