OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Är det där med problemlösning kul, gärna när man verkligen måste gräva? Och är du hela tiden taggad på att lära dig mer? Låter samtidigt världsledande tech-koncern korsat med ett framrusande småbolag i en småstadsidyll intressant så… Hej!
Varför du ska söka rollen “Wikinggruppen har kommit väldigt långt, men vi ska långt mycket längre! För det behöver jag dig som är beredd att tillföra och som vågar göra din röst hörd. Jag vill att du tar egna initiativ och formar egna business case. Allt för att hitta nya vägar framåt.” - Christer Boson Hjelm, din framtida chef?
Vi är Visma Software, eller Wikinggruppen som vi mer är kända som i Hudiksvall. Wikinggruppen är en unik plattformsleverantör inom e-handel som i och med sammanslagningen med Visma nu startat en ny resa tillsammans. Här får man storbolagets styrka med småbolagets charm, allt i ett.
Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda. Jag som chef erbjuder inte bara ett stort utrymme för entreprenörskap, utan jag uppmuntrar till det! Du får ett flexibelt arbete där du på riktigt får chansen att vara med att forma vår väg framåt. Givetvis erbjuder vi också konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.
Anledningarna till att jobba just på Wikinggruppen är så många och bra att vi faktiskt skapat en helt egen sida för det. Annars skulle ingen orka läsa våra annonser. Klicka dig in på wikinggruppen.se/jobb/ och läs ännu mer bra saker där.
Din framtida roll Det finns få enkla svar och lösningar på de supportärenden som kommer in till oss, så problemlösning är en stor del av din vardag. Som teknisk support, eller Customer Success Advisor som vi kallar det, har du en tät kontakt och dialog med våra kunder i så väl mail, telefon och i framtiden chatt. Det handlar både om nya och befintliga kunder. Vissa med ambitionen att bli nästa stora nätbutik och vissa som bara vill nå ut med sina restaurerade tändare. Oavsett handlar ditt jobb om att möta våra kunder så gott du kan och hjälpa dem på vägen att nå just sina mål.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att…
Hjälpa befintliga kunder med vanlig användarsupport i deras webbutik.
Arbeta med generell vägledning inom e-handelsområdet.
Skapa och underhålla material för upplärning/dokumentation internt och externt.
Arbeta med enklare felsökningar, och i och med det en del problemlösning.
Agera intern support och ha ett nära samarbete med övriga arbetsgrupper.
Ditt framtida team Hos oss kommer du ingå i ett av våra nyckelteam.Idag är vi en grupp om elva medarbetare med stor spridning av bakgrund och erfarenhet. Gemensamt är passionen för e-handel och att tillsammans arbeta för att lösa våra kunders utmaningar. Inclusive är ett av våra kärnvärden, och det menar vi verkligen. Är man en del av min grupp så har man chans till stort inflytande på arbetssätt och rutiner. Jag tror att bästa sättet för organisatorisk utveckling är att låta medarbetare själva vara en del av lösningen på sina utmaningar. Ensam är inte stark.
Produkten du kommer att jobba med Wikinggruppen är inte bara vilken butiksplattform som helst. Utöver våra mer standardiserade baserade lösningar har vi idag också hundratals kunder med specialutvecklade och unika nätbutiker. Det gör Wikinggruppen till en komplett leverantör för såväl den lilla som den stora kunden. Med oss kan man växa och utveckla sin butik för att nå nya höjder, eller stanna kvar på den nivå man känner sig trygg på.
Vem söker jag? Jag söker dig som älskar kundkontakt och skapa kundvärde. Jag vill att du brinner för problemlösning och alltid är nyfiken på att lära mer. Det är viktigt att du har lätt för att ta initiativ och att du har en stark inre motor.
Som min nästa kollega vill jag ha dig som vågar ta plats, och som aktivt vill bidra till att göra vår arbetsplats ännu bättre. Dig vill jag dricka mitt morgonkaffe med!
Sen för själva rollen vore det också bra om du:
Har intresse för system och teknik
Är serviceminded
Kan kommunicera väl på både engelska och svenska, i såväl tal som skrift
Kan du dessutom skriva lite kod och/eller har erfarenhet av att arbeta med support, e-handel eller frakt blir jag extra glad!
Din framtida arbetsplats Wikinggruppen är med ca 2 700 levererade webbutiker en av Sveriges största e-handelsleverantörer. Vi växer stadigt för varje år och hjälper allt från små enmansföretag till börsnoterade bolag med e-handel och systemutveckling. Från och med 2021 är vi en del av Visma Software AB och vår gemensamma resa har nu bara börjat!
Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom den framgångsrika techkoncernen Visma. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt cirka 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen och Slovakien.
Ansökan och kontakt Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Customer Success Manager Christer Boson Hjelm på christer.hjelm@visma.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om vårt Privacy Statement här : https://www.visma.com/privacy/ .
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Wirsén
+46 70 205 24 40
Karina Hammersmark Holme
+47 916 39 704
Mostofa Azad
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00