OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är det där med problemlösning kul, gärna när man verkligen måste gräva? Och är du hela tiden taggad på att lära dig mer? Låter samtidigt världsledande tech-koncern korsat med ett framrusande småbolag i en småstadsidyll intressant så… Hej!
Varför du ska söka rollen
E-handelsbranschen är spännande då det hela tiden händer nya saker och Wikinggruppens ambition är att fortsätta vara branschledande. För att klara det behöver vi den bästa kompetens som Hudiksvall har att bjuda på” - Pontus Hedberg, din framtida chef?
Vi är WGR e-handel, eller Wikinggruppen, som vi är kända som i Hudiksvall. Vi är en unik plattformsleverantör inom e-handel och sedan 2021 ingår vi i techkoncernen Visma. Här får man storbolagets styrka med småbolagets charm, allt i ett.
WGR har sedan 2005 varit en av Sveriges största e-handelsplattformar med affärsidéen att tillhandahålla prisvärda och skräddarsydda lösningar för nätbutiker. År 2022 hanterade vi över 5 miljoner ordrar och den totala omsättningen genom WGR:s plattform var 5 miljarder svenska kronor.
Under 2024 går vi samman med norska Mystore.no (http://mystore.no/) och blir nordens största e-handelsplattform. Tillsammans blir vi en av få leverantörer som tar ett helhetsgrepp om hela verksamheten för små och medelstora bolag i Norden.
Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda. Du får ett flexibelt arbete där du på riktigt får chansen att vara med att forma vår väg framåt. Givetvis erbjuder vi också konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.
Din framtida roll
Det finns få enkla svar och lösningar på de supportärenden som kommer in till oss, så problemlösning är en stor del av din vardag. Som Customer Success Advisor hos oss har du en tät kontakt och dialog med våra kunder via så väl mail som telefon. Du möter både nya och befintliga kunder, vissa med ambitionen att bli nästa stora nätbutik och vissa som bara vill nå ut med sina restaurerade tändare. Oavsett handlar ditt jobb om att möta våra kunder och genom överlägsen kundservice lösa deras eventuella problem och bekymmer samt hjälpa dem på vägen att nå just sina mål.
Hos oss kommer du ingå i ett av våra nyckelteam och idag är vi en grupp om tio medarbetare med stor spridning av bakgrund och erfarenhet. Gemensamt är passionen för e-handel och att vi gillar att arbeta tillsammans för att lösa våra kunders utmaningar.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att
- Hjälpa befintliga kunder med användarsupport i deras webbutik.
- Arbeta med generell vägledning inom e-handelsområdet.
- Skapa och underhålla material för upplärning/dokumentation internt och externt.
- Arbeta med enklare felsökningar och i och med det en del problemlösning.
- Agera intern support och ha ett nära samarbete med övriga arbetsgrupper
Ditt framtida team
Hos oss kommer du ingå i ett av våra nyckelteam. Idag är vi en grupp om tio medarbetare med stor spridning av bakgrund och erfarenhet. Gemensamt är passionen för e-handel och att tillsammans arbeta för att lösa våra kunders utmaningar. Är man en del av vårt supportteam så har man chans till stort inflytande på arbetssätt och rutiner.
Produkten du kommer att jobba med
WGR e-handel är inte bara vilken butiksplattform som helst. Utöver våra mer standardiserade lösningar har vi idag också hundratals kunder med specialutvecklade och unika nätbutiker. Det gör Wikinggruppen till en komplett leverantör för såväl den lilla som den stora kunden. Med oss kan man växa och utveckla sin butik för att nå nya höjder, eller stanna kvar på den nivå man känner sig trygg på.
Vi söker dig som älskar att ha kundkontakt och skapa kundvärde. Vi tror att du har en stark problemlösningsförmåga och alltid är nyfiken på att lära mer. Du har en god förmåga att skapa och upprätthålla positiva relationer med kunder och du är initiativtagande och resultatorienterad. Som vår nästa kollega vill vi ha dig som vågar ta plats och som aktivt vill bidra till att göra vår arbetsplats ännu bättre.
Sen för själva rollen vill vi också att du:
- Har intresse för system och teknik
- Är serviceminded
- Kan kommunicera väl på både engelska och svenska, i såväl tal som skrift
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Customer Success Manager Pontus Hedberg på pontus.hedberg@visma.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors
Carina Boström
Lena Lambert
Linda Sablic
+46 707 25 52 42