Teknisk support inom tv-apparater till Samsung!

Teknisk support inom tv-apparater till Samsung!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i teknikens framkant? I rollen som teknisk support hjälper du Samsungs säljteam att hitta bästa tekniska lösningar till B2B-kunder. Tillsammans med ditt team och kunder hittar ni audiovisuella och Digital Signage lösningar som möter kundernas affärsbehov på bästa möjliga sätt. Älskar du teknik och vill lära dig allt om Samsungs tv-apparater? Har har du möjlighet till att utvecklas och lära dig allt som du kan bara ta in. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som teknisk support är det ditt ansvar att stötta säljteamet med att hitta de bästa tekniska lösningar. Produkterna som du kommer att bli proffs på är Samsungs skärmprodukter. Du är den personen i teamet som förstår kundens behov rent tekniskt och vet hur det ska hanteras. Utöver det stöttar du även B2B-kunder och säkerställer att de får ut det bästa av deras Samsung-produkter.

Detta är ett vikariat till slutet av juni 2024 och du kommer vara anställd som konsult via Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Du erbjuds


* Möjligheten att vara en del av ett internationellt företag
* En gedigen introduktion i samarbete med personen som du kommer att vikariera
* Möjlighet till att öka din tekniska kunskap och lära dig allt som du vill


ARBETSUPPGIFTER
- Hitta tekniska lösningar och ge teknisk support till säljteamet
- Stötta säljteamet inför möten med slutkunder
- Hålla produktutbildningar
- Installera skärmprodukter och delta aktivt i slutkunds- och partnerpilottester på plats
- Hantera och koordinera tekniska lösningar och feedback
- Ge råd, feedback och koordinera produktchefer i erbjudandeutveckling

VI SÖKER DIG SOM

#


* Har en teknisk utbildning eller relevant teknisk erfarenhet
* Har förståelse för IT-infrastruktur och hur man, till exempel, kopplar en TV till WiFi
* Har stort teknikintresse och driv att lära dig mer
* Har B-körkort
* Är flytande i svenska och engelska, i tal ock skrift, då båda språken används i rollen dagligen


Meriterande


* Om du har tidigare jobbat med TV-apparater
* Om du har kunskap inom programmering
* Erfarenhet av B2B-försäljning


Som person är du


* Problemlösande
* Samarbetsinriktad
* Innovativ


Övrig information


* Start: 2023/01/23
* Omfattning: Heltid, konsultuppdrag till 2024/06/28
* Placering: Kista


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Samsung arbetar efter en vision om att leverera världens bästa produkter och tjänster. De arbetar med hemelektronik, IT och Mobilkommunikation samt andra enhetslösningar. Med många framgångar inom elektronikverksamheten har de erkänts globalt som en teknologisk branschledare och rankas nu som ett globalt varumärke bland topp 10.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teknisk Support Specialist

Teknisk Support Specialist

13 oktober 2024

11 oktober 2024