Teknisk support kundtjänst

Teknisk support kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Om Elon Group
Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. Elon Group vill vara en attraktiv arbetsplats. Hos oss präglas arbetsklimatet av omtanke för dig som individ. All verksamhet hos Elon Group ska byggas på mångfald, inkluderande och respekt för alla människors lika värde. Detta leder till engagemang, innovation och affärsutveckling. Tillsammans med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter gör detta Elon Group till en spännande arbetsplats. Att vara en attraktiv arbetsgivare säkerställer vi genom kompetensutveckling, löpande uppföljning av arbetsinsatser, bra ledarskap samt bra kommunikation.


Trivs du i en serviceinriktad roll med varierande arbetsuppgifter och med nära kontakt med våra kunder? Då kan detta vara jobbet för dig.


Arbetsuppgifter
I den här rollen har du dagligen direktkontakt med våra kunder över hela Sverige och du hanterar dina ärenden med en känsla för service och effektivitet.


Dina arbetsuppgifter och huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta:


• Support till medlem och kunder via e-mail och telefon. Du besvarar produkfrågor, ger leveransinformation samt hanterar returer, reklamationer och garantiärenden.


• Orderläggning


• Justering befintliga order, uppdateringar, annulleringar mm.


• Ge stöd och service till slutkunder, serviceverkstäder och butikspersonal kring hushållsprodukter i Elons sortiment. Här stödjer du med teknisk information om produkter, utreder felanmälningar och bedömer lämplig åtgärd, som t ex garantihantering.


Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, positiv och gillar att arbeta med människor. Du har lätt för att presentera och kommunicera information.


Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av service och underhåll av tekniska produkter. Vidare tycker du det är roligt med kundkontakt och att konsultativt hjälpa andra.


Som person är du strukturerad i sättet du planerar och lägger upp ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga i arbetet med kollegor, såväl som i ditt bemötande med kunder och återförsäljare. Vidare är du lösningsorienterad och kan identifiera kundens behov och komma med förslag på lösningar.


Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, då kontakten med kunder och återförsäljare kräver det.


Ansökan
Vi önskar att du bifogar personligt brev och CV i din ansökan.


Vi kommer att arbeta med urvalet och kalla till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elon Group AB Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 17 mars 2020

Postadress

BÄCKLUNDAVÄGEN 1
Örebro, 70203

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024