OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med teknisk support i form av felsökning och problemlösning på ett spännande företag ? Rollen innefattar diverse tekniska ärenden där din sociala och servicemässiga
förmåga är central. Kvalitet är vårt signum på Niko och allt vi arbetar med utförs professionellt med högsta kvalité vilket har genererat genom åren en hög kundnöjdhet och långsiktighet. Ta chansen att få vara med och utvecklas med oss?
I ett mindre bolag måste man ibland vara flexibel och beredd på att hugga i där det behövs varför du är proaktiv, prestigelös, serviceinriktad och tar initiativ för att få saker och ting att hända. Sist men inte minst - du är positiv och ser hellre möjligheter än problem.
ansökan.
20230204, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Ansvarig Rekryteringskonsult Jeanette Walters 0733434766
Ansvarsområden
Som teknisk 1 line support arbetar du med tekniska ärenden från kunder och samarbetspartners som grossister, tekniska konsulter och installatörer. Du hanterar såväl snabba som mer omfattande ärenden och tidsåtgången kan variera. Ibland kan det förekomma ett mer djupgående felsökningsarbete men där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service. Du ingår i ett team av tekniskt kompetenta kollegor som stöttar och hjälper varandras ärenden. Arbetet genomförs främst via telefon, mejl och dator
Kvalifikationer
- 3 års erfarenhet av liknande arbete (Teknisk Support, Kundsupport inom relevant bransch mot tekniska installatörer och konsulter)
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- God datorvana, MS office och minst ett affärssystem
- Trivs med att vara spindeln i nätet och den fasta punkten på kontoret då resten av kollegorna ofta är på resande fot
Om företaget
Niko erbjuder moderna elektriska installationer för komfort, kontroll och effektivitet och ägs till 100% av belgiska Niko Group. Niko-gruppen är familjeägt och grundades redan 1919, och firar därmed 100- årsjubileum i år. Bolaget har över 680 anställda runtom i Europa, varav 9 är anställda hos Niko Nordic
A/S i Stockholm, och omsättningen för hela gruppen är ungefär 170 miljoner euro. Niko utvecklar och tillverkar lösningar för intelligent och energibesparande ljusstyrning i allt från
offentliga lokaler såsom sjukhus och skolor till kontor och hushåll; företrädesvis med maximal användarkomfort och minimal energiförbrukning som ledord. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, lång hållbarhet och enkel installation, idrifttagning och användning. Som partner i ett stort antal belysningskontrollprojekt har Niko genom åren byggt upp en omfattande erfarenhet som dagligen används av konsulter, grossister och installatörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044