OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om vår kund
Emballator Metal Group utvecklar och tillverkar förpackningslösningar för färg-och kemiindustrin. Geografiskt sträcker sig marknaden från Storbritannien i väst till Ryssland i öst och från Norden ner till stora delar av Europa. Våra enheter finns i Ulricehamn och Nybro samt säljkontor i Köpenhamn och Helsingfors. Emballator Metal Group har 200 anställda och omsätter 530 miljoner kronor. Företaget ingår i den familjeägda Herencokoncernen. Mer info: www.emballatormetalgroup.se.
Är du tekniskt kunnig och en duktig problemlösare? Vill du ha en roll där du är navet mellan produktionen och kunden? Nu söker Emballator Metal Group en teknisk support med kundfokus!
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som teknisk support innebär att vara den samordnande länken mellan produktionen i Ulricehamn och Emballator Metal Groups kunder i Norden och i övriga Europa. Arbetsuppgifterna innefattar att agera teknisk support såväl ute hos kunden som internt gentemot produktionen, hantera reklamationer internt och externt samt att medverka vid testkörningar för att säkerställa resultatet. Vidare är du en stödfunktion för säljarna, där du genom din kunskap kan erbjuda kunden smarta lösningar och ge rådgivning avseende produktval. Ditt arbetssätt präglas av proaktivitet och struktur samt intresse för kundens behov, med ambitionen om en förbättrad kundupplevelse och produkt.
Tjänsten innefattar resande både i Norden och i övriga Europa, ibland med kort varsel vilket förutsätter flexibilitet. Du kommer att ingå i Emballator Metal Groups marknadsavdelning och rapporterar till försäljningschefen.
Din profil
Vi söker dig som har en bakgrund inom teknik. Vi ser att du har ett lösningsorienterat sätt tillsammans med tekniska färdigheter, erfarenhet från förpacknings- eller färg/kemibranschen och processindustrin är meriterande, men inget krav. Du behärskar svenska och engelska i tal och i skrift. Kunskaper i SAP är meriterande.
Som person är du analytisk och initiativtagande. Då tjänsten innefattar kundkontakt, är det viktigt att du agerar professionellt och pedagogiskt samtidigt som du är serviceinriktad. Du har förmågan att kommunicera till olika människor på olika nivåer, både internt och externt. Vidare är du innovativ och ger gärna förbättringsförslag gällande planering och arbetssätt.
Om oss
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är den 26 mars. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Lotta Preijde: 0709-38 44 19 eller lotta@effektiv.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Johansson
Corinne Johansson
Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström
Lotta Preijde
Lotta Preijde
Anna Rapp
Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind