Teknisk support med projektledning

Teknisk support med projektledning

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att hjälpa andra? Motiveras du av tekniska möjligheter? Gillar du att ha en nära kontakt med användare?

Då kan det vara dig vi söker! 

Hos oss på Appva så är vårt uppdrag att skapa enkla och intuitiva användargränssnitt i tillgänglig och stabil miljö. Idag använder fler än 100 000 personer vår programvara som ett viktigt stöd i sitt dagliga arbete inom vård, omsorg och psykiatri.

Vi är idag 18 anställda inom bolaget och har kontor i Stockholm och Göteborg. All vår utveckling sker av våra medarbetare som arbetar tätt tillsammans. Genom att ligga i teknisk framkant kan vi fortsätta att möta våra kunders önskemål om ökad digitalisering inom vård och omsorgssektorn som står inför stora strukturella utmaningar. Tillgänglighet, riktighet och säkerhet är centrala begrepp som präglar vårt arbete. Kundsupporten består av 4 personer som jobbar nära våra kunder, lyssnar på de behov som finns och löser användarnas problem.

Appva är ett produktbolag som ingår i Vitec Software Group och vår väg till det hållbara samhället går genom våra egenutvecklade programvaror och kunniga medarbetare.

Vi söker nu dig som vill jobba med teknisk support och projektledning.

I dina arbetsuppgifter ingår att stötta och hjälpa våra kunder via telefon och mejl. Det kan handla om allt från att hjälpa dem med programvarans funktionalitet till att stötta i frågor av teknisk karaktär. Du jobbar proaktivt och ger förslag till våra användare hur de bättre kan nyttja systemet, samt hur nya funktioner påverkar dem. En del av tjänsten består i att leda och ansvara för implementeringsprojekt hos våra kunder. Du kommer också att jobba med kundinstallationer samt att konfigurera nya och befintliga kundmiljöer.

Vi söker dig som

har utbildning mot IT och/eller god teknisk kunskap, du har också förståelse för logik i molnsystem. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och ser fram emot att få utvecklas och lära dig nytt inom området. Det är meriterande om du har erfarenhet av eller har jobbat med:

- SaaS tjänster
- Appar/mobilitet och dess distributionsplattformar såsom Google play, App Store, App Center
- Manageringsverktyg, till exempel inTunes eller Airwatch
- Autentiseringslösningar
- Verksamhetskritiska applikationer, gärna från vård- och omsorgssektorn.


Hos oss kommer du att trivas om du är en engagerad och ansvarstagande lagspelare med ett genuint intresse för att hjälpa kunden. Du tycker helt enkelt om att ge det lilla extra och trivs allra bäst när du överträffar kundens förväntningar. Du har god prioriteringsförmåga och känner dig bekväm med att koordinera många samtidiga uppdrag. Som person är du också noggrann, pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga. Då samtliga kunder finns i Sverige behöver du kunna tala och skriva svenska obehindrat.

Placeringsort är Göteborg eller Stockholm

Låter det intressant?

Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till Catrin Thornblad, mail: catrin.thornblad@appva.com eller telefon: 0722-531 043

Sista ansökningsdag: 11 juni 2021

Start: Omgående, el enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Plats: Göteborg eller Stockholm

Vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wannman

Åsa Rådbo

Jenny Beurling

Per-Christian Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vitec Software Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Besöksadress

Tvistevägen, Umeå
None

Postadress

Tvistevägen
Umeå, 90736

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024