Teknisk support på Nordic Paper

Arbetsbeskrivning

Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.


Då vår nuvarande medarbetare går i pension söker vi hans efterträdare.
Vårt team på avdelningen ingår Produktchef och Teknisk support. Vårt team arbetar tätt ihop med vår marknadsavdelning och samarbetar med såväl säljare, produktion och transport inom bolaget.


I rollen som teknisk support ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
Produktutveckling och ständig kvalitetsförbättring tillsammans med våra kunder
Ge teknisk support till våra kunder
Reklamationshantering och analys av kundprover
Kundkontakt med våra kunder över hela världen
Hålla och delta i intern- och extern utbildning
Produktsäkerhetsfrågor för att säkerställa att våra produkter upprätthåller rätt kvalitet och efterlever gällande krav
Hantering av kundfrågeformulär
Ansvara för dokumentation och uppdatering av certifikat/intyg
Bevaka att lagstiftning, regelverk och gällande direktiv gällande våra produkter efterföljs



Önskvärda kvalifikationer
Vi ser att du troligtvis har en teknisk- eller naturvetenskaplig utbildning som minst högskoleingenjör, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Meriterande är materialkunskap och/eller kompletterande utbildning på högskolenivå inom papper- och/eller massaområdet.
Tidigare erfarenhet från teknisk support liksom erfarenhet inom pappersindustri är meriterande.



Vem är du?
Du är en självgående person vill och kan arbeta på ett självständigt sätt
Då du förväntas kommunicera både internt och externt, skriftligt och muntligt ser vi att du är en mycket kommunikativ och relationsskapande person
Strukturerad – Då det finns stora krav på att kunna dokumentera/logga det arbete som görs
Du har förståelse för pappersfysik
Du är noggrann och har ordning och reda på siffror
Snabblärd och villig att lära dig nya kunskaper
Du har ett stort intresse för teknik
Du är innovativ och har en god problemlösningsförmåga utifrån kundens behov



Övriga krav
Goda kunskaper i Microsoft Office, med mycket goda kunskaper i Excel
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift



Vad erbjuder vi?
Friskvårdsbidrag
Trivselpeng
Gratis gym på fabriken
Bra team och kollegor
Löpande kompetensutveckling inom området



Information om tjänsten
Tjänsten är heltid, tillsvidare med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Bäckhammar. Resor förekommer till våra kunder och våra andra fabriker inom koncernen.
Urval sker löpande med sista ansökningsdag 27 februari, så sök redan idag.
Vid frågor om tjänsten kontakta Pia Lundin, Produktchef, telefonnummer 070-310 60 44. Vid frågor om rekryteringen kontakta Frida Helin, HR-specialist, telefonnummer 073-712 50 84.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Paper Bäckhammar AB KRISTINEHAMN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Postadress

None
KRISTINEHAMN, 68183

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024