OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Solsystem är en helhetsleverantör som monterar och installerar solcellsanläggningar. Vi finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar eller större projekt jobbar vi efter samma modell:
att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång.
Är du tekniskt lagd, vetgirig och har stort kundfokus? Vill du ha ett varierande arbete på ett företag som ligger i framkant inom Solenergi? Då kan du vara precis den vi söker!
Din roll hos oss:
I rollen som teknisk support och samordnare är din huvudsakliga uppgift att vägleda och hjälpa våra kunder med tekniska frågor. Du ansvarar över inkommande mail där samtliga serviceärenden hamnar. Du kommer stöta på allt från enkla tekniska frågor till mer avancerade där du behöver ta hjälp från andra både inom och utanför organisationen. Vi har endast kunder i Sverige men arbetar mycket med utländska leverantörer som du kommer att kommunicera med vid olika typer av serviceärenden. Rollen innehåller även arbetsuppgifter där du, över telefon eller mail, behöver hjälpa kunder med eventuella mjukvaruproblem.
Din profil:
Vi söker dig som är vetgirig och har intresse och fallenhet för teknik. Du har mycket god servicekänsla, trivs i en rådgivande roll och är en duktig problemlösare. Du har lätt för att presentera och kommunicera information och tycker det är roligt med kundkontakt och att hjälpa andra.
Som person är du strukturerad i sättet du planerar och lägger upp ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga med kollegor, kunder, samarbetsparters och underentreprenörer. Vi tror att du är lösningsorienterad och trivs med att identifiera problem för att sedan komma med lösningar till våra kunder. Eftersom du dagligen kommer ha stor kontaktyta blir det viktigt att du har god vana att kommunicera i tal och skrift i både svenska och engelska samt har ett stort kundengagemang.
Vi tror att du som söker har en teknisk utbildningsbakgrund. Du har tidigare erfarenhet av kundservice gärna med teknisk inriktning och är van att med noggrannhet dokumentera och administrera.
Krav för att vara aktuell i tjänsten: Gymnasieexamen med teknisk inriktning
God datorvana
God systemvana , framförallt i officepaketet
Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Vi erbjuder dig en roll i en föränderlig miljö med högt i tak där du för möjlighet att påverka hela organisationens utveckling. Solcellsbranschen, och således Solsystem, utvecklas mycket och vi söker dig som lockas av utveckling och omställning.
Hur går vi vidare?
I denna rekrytering samarbetar Solsystem med OnePartnerGroup. Vi behandlar ansökningarna löpande, varmt välkommen med din ansökan! Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på stina.runesson@onepartnergroup.se alt 0371-394101.