Teknisk support specialist

Arbetsbeskrivning

Ref nr: 159299
Placering: Solna
Organisation: Siemens Security Products

Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskapen och kompetensen att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och vi firar i år 120-årsjubileum. Vi är nästan 5 000 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?

Security Products arbetar i första hand med att utveckla och leverera spjutspetsteknologi inom passagekontroll och inbrottslarm. SP kan också leverera totala säkerhetslösningar som då även innehåller Tv-övervakning. Vi säljer våra produkter och system via etablerade och kunniga nätverk av partners runt hela världen. Våra produkter och system finns för både stora och små, både privata och offentliga, fastigheter över hela världen.

SP har lokala kontor i Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike.

Vi letar nu efter dig som nyligen har avslutat din utbildning från högskola/universitet med IT eller elteknisk specialisering eller motsvarande kunskaper som du skaffat dig på annat sätt.

Vi söker en Teknisk supportspecialist till vårt Nordiska team. Du kommer i första hand att svara på externa och interna kunders frågor via telefon och e-post och ibland kommer du att jobba ute hos våra kunder när det behövs. Jobbet innebär dessutom att utbilda våra kunder. I arbetet ingår också testning av nya produkter och applikationer innan de lanseras och att skriva testrapporter.

Vad krävs av mig?

Du har ett starkt intresse för, och stor kunskap om, teknik i allmänhet och datakommuni­kation i synnerhet.
Du har god förståelse för TCP-/UDP-/IP kommunikation, IP adressering, routers och brandväggar.

Du måste kunna jobba både i team och självständigt. Våra team är globalt sammansatta med deltagare från olika länder och delar av organisationen.

Du måste därför kunna kommunicera flytande på svenska och engelska både skriftligt och muntligt. Om du dessutom kan prata finska, danska eller norska är det en bonus.

Det är nödvändigt att du kan arbeta strukturerat så att du kan jobba parallellt med flera uppdrag och kunna dokumentera ditt arbete.

Du måste kunna hantera stress, då det ibland blir telefonkö när många behöver hjälp.
Ibland kommer du att resa och någon enstaka övernattning kommer att behövas.

Du kommer att vara placerad i Solna.
Det är bra om du också:

Har erfarenhet från säkerhetsbranschen.
Har kunskap om GPRS kommunikation och W-Lan som behövs vid installationen av våra system.
Är en bra pedagog som kan lära ut teknik.
Vilka är mina ansvarsområden?

Göra våra kunder nöjda. Det uppnår du lättast genom att ge snabba och korrekta svar dina kunder.
Att vara en teknisk resurs för vår säljavdelning.
Teknisk support och utbildning av våra partners.
Att testa våra produkter i typiska miljöer och sammanhang.

Hur ansöker jag?

Om detta låter intressant och du tror att du passar i vårt team, tveka inte att kontakta oss.

Ansök via vår hemsida, www.siemens.se/jobb, urval sker löpande.

Head of TCC Nordic, Henry Tunell, 0730-257464, henry.tunell@siemens.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Magnus Andersson
08-578 412 55
Facklig Representant

Försäljningschef Magnus Larsson
070-871 88 52
Rekryterare Erik Dahlberg
08-728 13 52
Chef Sven Weslien
070- 728 19 58
Rekryterare Erik Dahlberg
070-728 13 52
Facklig Kontakt

Chef Hans Engberg
031-7768668
Chef Jan Hintze
070-7281248
Chef Mikael Holmberg
044-780 31 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens AB UPPLANDS VÄSBY
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 14 januari 2014

Besöksadress

Johanneslundsv 12-14
None

Postadress

None
UPPLANDS VÄSBY, 19487

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024