OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi tekniker till Aritcos tekniska support i Järfälla, Stockholm. Läs mer nedan.
Vi söker dig med erfarenhet inom teknik, elektronik och/eller mekanik till ett snabbfotat och kundorienterat företag med otroligt engagerade medarbetare. Vill du med din höga sociala och- tekniska kompetens vara en del av Aritcos fortsatta framgång? Aritco söker nu tekniska specialister till deras globala supportavdelning. Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
I rollen som supporttekniker blir du en del av ett litet, familjärt, globalt specialistteam, som arbetar med att stötta partners och andra funktioner i flertalet olika länder. Teamet i Sverige är idag 5 personer med kollegor runt om i världen. Gruppen tillhör avdelningen Customer Support som totalt består av 15 medarbetare. Här får du chansen att arbeta med många kontaktytor och spännande tekniska produkter!
"Inom 3 år vill vi vara en av Sveriges Bästa Arbetsplatser och som ett steg på vägen har vi flyttat in i toppmoderna aktivitetsbaserade lokaler i Veddesta/Barkarby. Här finns förutom ändamålsenliga platser för alla typer av möten och arbete även ett helt nytt gym och en rad andra roliga aktiviteter. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, förmåner via Benify och ser flexibla arbetstider som en självklarhet för life work balance. /Aritco"
Dina arbetsuppgifter
Agera first-line support till Aritcos partners; vilket innebär att stödja partners med tekniska problem eller installationssvårigheter. Hantering av inkommande ärenden tas emot via olika medier, exempelvis e-post och telefon. Relevant information delas till resten av det globala tekniska supportteamet samt övriga organisationen i syfte att förbättra kvaliteten på produkter och tjänster.
Ansvarig för teknisk utbildning till Aritcos partners, tekniker och installatörer; uppdatera och tillhandahålla relevant teknisk information och se till att partners är tekniskt utbildade inom service, felsökning och installation av hissar. Utbildning sker på olika sätt, till exempel i våra utbildningslokaler i Veddesta, on-line eller vid behov ute på plats vid installation av en hiss. Utbildningsmaterial tas också fram i form av videos och FAQ som publiceras på vår tekniska portal som alla partners har tillgång till.
Övrigt; du ansvarar också för underhåll av lokalt lagrade utställningshissar och är aktivt delaktig i kontinuerlig utveckling inom samtliga områden för att säkerställa att den tekniska supporten blir bättre och bättre. Vid tillfällen där supporten inte kan lösa en partners ärende via e-post eller telefon kommer resor att förekomma, både i Sverige och övriga länder.
Värt att veta
Rollen är placerad i Järfälla och är en heltidstjänst med start så snart rätt personer kan vara på plats. Arbetstiderna är 08.00-17.00 måndag till torsdag och 08.00-16.00 på fredagar med chans till flexibilitet. Resor förekommer i tjänsten.
Våra förväntningar
För att lyckas i rollen ser vi att du tidigare har arbetat i någon teknisk, serviceorienterad roll som innefattat elektronik och "hands on" arbete med verktyg, alternativt har du teoretisk kunskap inom dessa områden från studier. Att du har ett tekniskt intresse ser vi som en självklarhet och du besitter kunskap/erfarenhet inom något CRM-system. Du är också en duktig användare inom Officepaketet och är flytande i svenska samt engelska tal och skrift. Det är meriterande om du har mekanisk bakgrund av något sort, exempelvis fordon eller andra mekaniska produkter.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna tillsättning. Eftersom detta är en tjänst som innebär många kontaktytor ser vi att du är trygg samt professionell i din kommunikation med kollegor, partners med flera. Eftersom du har utbildningsansvar och stor del av din kommunikation sker via telefon/mejl, är det viktigt att du är tydlig, pedagogisk och lyhörd i din kommunikation.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07