Teknisk Support Specialist till House of Service đŸ’»

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten
House of Service vÀxer snabbt i takt med att allt fler företag vÀljer att flytta till molnet. De bygger en organisation dÀr de samlat nÄgra av branschens vassaste rÄdgivare, molnarkitekter, molnkonsulter, utvecklare och projektledare. Alla med expertis inom Azure och/eller Microsoft 365 för att företaget med förtroende ska kunna stötta deras kunder pÄ hela molnresan. House of Service söker nu en Teknisk Support Specialist till en spÀnnande roll dÀr du fÄr stort utrymme att utveckla dina tekniska och personliga fÀrdigheter i en dynamisk och stödjande arbetsmiljö. Du kommer att arbeta i en bred roll dÀr du blir en nyckelposition i att utveckla företagets service desk.

Detta Àr direktrekrytering via Wrknest med anstÀllning hos House of Service och all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.



Din roll som Teknisk Support Specialist

I rollen som Teknisk Support Specialist pÄ House of Service kommer ditt huvudsakliga mÄl vara att stödja och förvalta kundernas IT-miljöer utifrÄn det nya kontoret i Solna. Arbetsuppgifterna Àr breda och innebÀr att hantera supportÀrenden av varierande komplexitet. Du kommer att vara företagets första kontaktpunkt för alla externa IT-relaterade frÄgor, problem eller förfrÄgningar och sÀkerstÀlla att kunderna fÄr bÀsta möjliga service. Dina framtida arbetsuppgifter kommer bland annat innebÀra:

- Kundsupport via telefon, e-post, chatt inom Microsoft 365, Teams, SharePoint, Azure Active Directory, NÀtverk, FjÀrrskrivbord och övriga IT-relaterade tjÀnster.

- Registrera och spÄra alla supportÀrenden i deras Àrendehanteringssystem, och sÀkerstÀlla en noggrann dokumentation av utförda ÄtgÀrder, frÄn initial felsökning till slutlig lösning.

- Ansvara för att effektivt eskalera komplexa tekniska problem till relevant tredjepartsleverantör nÀr det krÀvs, men i den mÄn du har möjlighet hantera Àrendena pÄ egen hand.

- Leverera strukturerad och intuitiv utbildning till slutanvÀndare gÀllande ny hÄrdvara, programvara och bÀsta praxis för IT-anvÀndning, för att sÀkerstÀlla optimal anvÀndning och förstÄelse för tekniska lösningar.

- Identifiera och föreslÄ möjliga förbÀttringar inom IT-processer och tjÀnster.

- Kontinuerligt övervaka IT-driftsaktiviteter och rapportera avvikelser, potentiella problem eller viktiga observationer till CIO.

I takt med företagets tillvÀxt kommer du att fÄ ytterligare ansvarsomrÄden och bidra till företagets fortsatta utveckling. Det kan exempelvis innebÀra att sköta onboarding av nyanstÀllda i ServiceDesk och etablera ramverk för ServiceDesk baserat pÄ ITIL-principer.

Vi söker dig som har

- Minst 2 Ă„rs erfarenhet inom IT-support

- Goda kunskaper i svenska och engelska

- Tidigare erfarenhet inom Microsoft 365 och Officepaketet

Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet av olika Microsoft-tjÀnster sÄsom Azure AD, SharePoint, Teams eller Intune
- NÀtverk och nÀtverkskonfiguration



Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr social, prestigelös och driven. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm, Solna

Omfattning: Heltid, 40h/v

AnstÀllningsform: TillsvidareanstÀllning med inledande provanstÀllning

Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2023
  • Ansök senast: 21 december 2023

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024