OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om kunden:
NE Nationalencyklopedin är ett av Sveriges mest ansedda kunskapsföretag som erbjuder digitala kunskapstjänster till en majoritet av Sveriges skolor, universitet samt bibliotek, såväl små som stora företag, public service, myndigheter och annan offentlig verksamhet. De arbetar också med digitala läromedel, från lågstadiet till gymnasiet.
Kulturen är pragmatisk, prestigelös och dem älskar feedback för att utvecklas. Här jobbar människor med mycket energi och höga krav på kvalitet och trovärdighet. Det balanserar dem med upptäckarlust och modet att våga ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en briljant produkt. Dem tror på styrkan hos sina anställda och strävar alla efter att utveckla NE. Och sig själva.
På NE ses mångfald bland personalen som en superkraft och en förutsättning för deras utveckling framåt! Dem gillar olika och strävar efter en jämn fördelning på sin arbetsplats.
NE Nationalencyklopedin har en stolt historia och en lika spännande framtid.
Arbetsuppgifter:
NE har nyligen börjat arbeta med ett nytt system och söker nu en teknisk support som vill ta sig an nästa utmaning. I rollen ansvar du primärt över kunddialogen gällande kontoprovisioner som sker via G-Suite och Microsoft Teams. Här agerar du rådgivande och guidar kunderna i deras övergång till det nya systemet. Vidare ansvarar du för att svara på kunders frågor via telefon och mail kopplat till användningen av företagets produkter. Utöver det startar du tillsammans upp projektgrupper för digitala workshops och utbildningar för att förbättra användarupplevelsen hos kunderna. Du ingår i ett team bestående av fem kollegor i supportorganisationen och har även mycket kontakt med sälj och marknad.
Profil:
• Gymnasieutbildning, meriterande med inriktning mot IT
• Tidigare erfarenhet av att jobba med kunder, företrädesvis inom mjukvarusupport
• Goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i affärssystem, Microsoft och Google (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska
Utöver en teknisk fallenhet söker vi dig som är lättlärd, engagerad och som brinner för support och service. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du trivs med varierande arbetsuppgifter som kan ändras från dag till dag och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov samt förutsättningar. Därtill har du ett effektivt och strukturerat arbetssätt med hög social kompetens. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Teknisk support / Support / Helpdesk / Kundservice / Kundsupport / Kundtjänst / Malmö / Heltid / Skåne
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund